Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
SCHOOL AND ESTABLISHMENT EXPERIENCE IN SPECIAL EDUCATION OEO 312 6 1 + 4 3 6
Ön Koşul Dersleri

None

Önerilen Seçmeli Dersler

None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü ZORUNLU
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör.Dr. EMRAH BİLGİÇ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

 

Öğr.Gör. EMRAH BİLGİÇ

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Experience the in institutions that have a school providing special education services

Dersin İçeriği

Experience the in institutions that have a school providing special education services; participation in educational services; My special training preparation work planning; class of teachers in the educational environment, cooperation counselor and others; managing class of the educational environment; making instructional adaptations; instruction execution; My perform intra class of presentation of the activities implemented; recommendations regarding the development and implementation problems encountered.

Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - The students explain primary schools in Turkey, structure, functioning and able to evaluate the curriculum. 1 - 2 - A - C - F -
2 - The students explain natural resources providing support in inclusive environments explain. 1 - 2 - A - C - F -
3 - The students explain special Education Consulting based on the basic assumptions and explain the steps. 1 - 2 - A - C - F -
4 - The students explain training teams that play a role in the school setting for collaborative work and be able to explain. 1 - 2 - A - C - F -
5 - The students explain requirements determination may be made in school setting explain. 1 - 2 - A - C - F -
6 - The students explain training can be carried out in the school setting, materials and instructional adaptations explain. 1 - 2 - A - B -
7 - The students explain student demonstrates how be composed of sound groups, pronounce, word and sentence and taught these to students. 1 - 2 - A - C - F -
Öğretim Yöntemleri: 1:Lecture 2:Question-Answer
Ölçme Yöntemleri: A:Testing C:Homework F:Performance Task B:Oral Exam

Ders Akışı

Hafta Konular ÖnHazırlık
1 Observing institutional and classroom educational, behavioral and developmental practices Observation Guide
2 Observing institutional and classroom educational, behavioral and developmental practices Observation Guide
3 Observing institutional and classroom educational, behavioral and developmental practices Observation Guide
4 Observing institutional and classroom educational, behavioral and developmental practices Observation Guide
5 Observing the academic and non-academic behavior of children Observation Guide
6 Observing the academic and non-academic behavior of children Observation Guide
7 Observing the academic and non-academic behavior of children Observation Guide
8 Observing the academic and non-academic behavior of children Observation Guide
9 Share observations and discuss Observation Guide
10 Share observations and discuss Observation Guide
11 Discussion on problems and suggestions that may be encountered in the institution and in the class Observation Guide
12 Discussion on problems and suggestions that may be encountered in the institution and in the class Observation Guide
13 Discussion on problems and suggestions that may be encountered in the institution and in the class Observation Guide
14 Final Observation Guide

Kaynaklar

Ders Notu

Lecturer notes

Ders Kaynakları

*Ataman, A. (2003). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitime giriş. Ankara: Gündüz eğitim yayıncılık.
*Batu, S. E. (2000). Özel gereksinimli öğrencilerin kaynaştırıldığı bir kız Meslek Lisesindeki öğretmenlerin kaynaştırmaya ilişkin görüş ve önerileri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
*Eripek, S. (1986). Engelli çocukların normal sınıflara yerleştirilmesi. "Kaynaştırma". Eğitim Fakültesi Dergisi, 1,2 157-167.
*Fiscus, E. D., ve Mandell, C. J. (1997). Bireyselleştirilmiş eğitim programlarının geliştirilmesi. Editör: Gönül Akçamete, Ankara.
*Gürsel, O.(2003). Bireyselleştirilmiş eğitim programlarının geliştirilmesi. AÖF Okulöncesi Öğretmenliği Lisans Programı. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. *Kırcaali-İftar, G. (1986). Özel eğitimde kaynaştırma. Eğitim ve Bilim, 16, 86, 45-49. Kırcaali-İftar, G. (1994). Özel eğitim danışmanlığı. I. Eğitim Bilimleri Kongresi, Adana: Cilt 1, 332-338.
*Kırcaali-İftar, G. (1998). "Özel gereksinimli bireyler ve özel eğitim." Özel Eğitim: İlköğretim Öğretmenliği Lisans Tamamlama Programı. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
*Meyen, E. L., Vergason, G. A. Ve Whelan, R. J. (1995). Strategies for teaching exceptional children in inclusive settings. Denver: Love Publishing Company.
*Uysal, A. (1995). Öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin zihin engelli çocukların kaynaştırılmasında karşılaşılan sorunlara ilişkin görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.


Döküman Paylaşımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
PerformansGoreviUygulama 1 25
PerformansGoreviUygulama 2 25
PerformansGoreviUygulama 3 25
AraSinav 1 25
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 60
Finalin Başarıya Oranı 40
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

Etkinlik Sayısı Süresi(Saat) Toplam İş yükü(Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 3 48
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 16 3 48
Mid-terms 1 10 10
Quiz 1 5 5
Assignment 1 20 20
Performance Task (Application) 4 5 20
Final examination 1 10 10
Toplam İş Yükü 161
Toplam İş Yükü /25(s) 6.44
Dersin AKTS Kredisi 6.44
; ;