Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
TEACHING TURKISH IN SPECIAL EDUCATION OEO 304 6 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri

Reading and Writing in Special Education

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü ZORUNLU
Dersin Koordinatörü Arş.Gör. DAMLA ALTIN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Res. Ass. Damla ALTIN

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

The aim of this course is to gain basic competencies for Turkish teaching.

Dersin İçeriği

Improving vocabulary, Teaching grammar, Writing process, Types of written and oral texts, Supporting written and verbal expression skills, Reading skills and strategies.

Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - Students discuss the importance of Turkish teaching. 1 - 2 - 3 - A - C -
2 - Students explain teaching of verbal and written expression kinds. 1 - 4 - 5 - A - C - F -
3 - Students practice teaching procedure of basic grammar of Turkish. 1 - 4 - 5 - 8 - 15 - 16 - A - C - D - E - F -
4 - Students use supportive skills for Turkish understanding and using. 1 - 2 - 3 - 4 - 10 - A - C - F -
Öğretim Yöntemleri: 1:Lecture 2:Question-Answer 3:Discussion 4:Drilland Practice 10:Brain Storming 5:Demonstration 8:Group Study 15:Problem Solving 16:Project Based Learning
Ölçme Yöntemleri: A:Testing C:Homework F:Performance Task D:Project / Design E:Portfolio

Ders Akışı


Kaynaklar

Ders Notu

Given by teaching staff

Ders Kaynakları

Döküman Paylaşımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
AraSinav 1 50
Odev 1 20
ProjeTasarim 1 20
KisaSinav 1 10
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 60
Finalin Başarıya Oranı 40
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

; ;