Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
APPLIED BEHAVIOR ANALYSIS OEO 203 3 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri

Special education, intellectual disability and autism spectrum disorder

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü ZORUNLU
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi CANAN SOLA ÖZGÜÇ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

to give information about applied behavior analyses, to give oppurtunities to prepare and conduct behavior change plan, to give oppurtunities to have knowledge and skills about ABA based teaching methods.

Dersin İçeriği

History of ABA, ABA based teaching methods and behavior change methods, single subject design methods

 

Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - Students explain applied behavior analysis and features of ABA. 1 - 2 - 3 - A -
2 - Students describe teaching methods based on ABA. 1 - 2 - 8 - 10 - A - C - F -
3 - Students identify behavior assessment techniques. 1 - 2 - 3 - 12 - 14 - 15 - A - C -
4 - Students discuss behavioral teaching methods. 1 - 2 - 3 - 10 - 12 - 14 - 15 - A - C -
5 - Students analyze behavior changing techniques based on ABA. 16 - A - C - F -
6 - Students prepare behavior management plan based on ABA. 1 - 2 - 3 - 12 - 14 - 15 - 16 - A - C - F -
7 - Students analyze behavior management plans based on ABA. 1 - 2 - 3 - 10 - 15 - 16 - A - C - D - F -
Öğretim Yöntemleri: 1:Lecture 2:Question-Answer 3:Discussion 8:Group Study 10:Brain Storming 12:Case Study 14:Self Study 15:Problem Solving 16:Project Based Learning
Ölçme Yöntemleri: A:Testing C:Homework F:Performance Task D:Project / Design

Ders Akışı

Hafta Konular ÖnHazırlık
1 Behavioral approach Ders notları-ilgili slaytlar
2 Determining and describing target behavior Ders notları-ilgili slaytlar
3 Determining and describing target behavior Ders notları-ilgili slaytlar
4 Writing behavioral objectives Ders notları-ilgili slaytlar
5 Data collection techniques Ders notları-ilgili slaytlar
6 Data collection techniques Ders notları-ilgili slaytlar
7 Data collection forms and converting to graph Ders notları-ilgili slaytlar
8 Make students gain new behaviors Ders notları-ilgili slaytlar
9 Make students gain new behaviors Ders notları-ilgili slaytlar
10 Make students gain new behaviors Ders notları-ilgili slaytlar
11 Make students gain new behaviors Ders notları-ilgili slaytlar
12 Reducing inappropriate behavior Ders notları-ilgili slaytlar
13 Instructional techniques based ABA Ders notları-ilgili slaytlar
14 Discussing Behavior Change Plan Ders notları-ilgili slaytlar

Kaynaklar

Ders Notu
Ders Kaynakları

Anadolu Üniversitesi Yayınları (2003). Davranış ve Öğretim Sorunu Olan Çocukların Eğitimi
Cooper, O. J., Heron, E. T. ve Heward, L.W. (2007). Applied behavior analysis. New Jersey: Pearson
Lovaas, O. I. (2003). Teaching individuals with developmentay delays: Basic intervention techniques. Austin, Texas: Pro-Ed.
Vuran, Sezgin (2002). Uygulamalı Davranış Analizi. Yayınlanmamış ders notları.
Tekin-İftar,E. (2014). Uygulamalı Davranış Analizi. Ankara: Vize Yayıncılık

Alberto, P.A., Troutman, A.C (2015). Uygulamalı Davranış Analizi (Eğitimciler İçin). Hakan Sarı (Edt). Ankara: Nobel Yayın


Döküman Paylaşımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
AraSinav 1 40
Odev 1 40
KisaSinav 1 10
PerformansGoreviUygulama 1 10
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

Etkinlik Sayısı Süresi(Saat) Toplam İş yükü(Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 14 3 42
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 14 2 28
Mid-terms 1 5 5
Quiz 1 2 2
Assignment 1 10 10
Oral Examination 0 0 0
Performance Task (Application) 1 2 2
Final examination 1 10 10
Toplam İş Yükü 99
Toplam İş Yükü /25(s) 3.96
Dersin AKTS Kredisi 3.96
; ;