Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hemşirelikte Sistematik Yaklaşım HTP 533 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. YURDANUR DİKMEN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, hemşirelik uygulamalarında kullanılan ve bilimsel tabanını oluşturan, ortak dil gelişimini sağlayan sınıflama sistemlerini ve yöntemleri konularına ilişkin bilgi kazandırılması ve tutum geliştirilmesidir. Bu ders, öğrencilere Bu derste öğrenciye bilimsel problem çözme yöntemini hemşirelik alanında kullanma bilgi ve becerisi kazandırılır.

Dersin İçeriği

Bu dersin, hemşirelik uygulamalarında kullanılan ve bilimsel tabanını oluşturan, ortak dil gelişimini sağlayan sınıflama sistemlerini ve yöntemleri konularını içerir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Hemşirelik bakımında ortak dil kullanımının ve sınıflama sistemlerinin önemini kavrar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma,
2 Hemşirelik bakımını verirken uygun sınıflama sistemlerini kullanır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma,
3 Hemşirelik süreci sistemini örnek vakalar üzerinde uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu

Birol L. Hemşirelik Süreci: Hemşirelik bakımında sistematik yaklaşım. 10. baskı. İzmir:Etki Matbaacılık Yayıncılık Ltd. Şti., 2011

Uysal N, Çakırcalı E, çeviri editörü. Hemşirelik esasları: İnsan sağlığı ve fonksiyonları. 7. baskıdan çeviri. Ankara: Palme Yayıncılık, 2015

Perry AG, Potter PA. Clinical nursing skills&techniques. 7 th ed. Canada: Mosby Elsevier, 2010

Basavanthappa BT. Fundamentals of nursing. 2nd edition. New Delhi: Jaypee Brothers Medical Publishers Ltd., 2009

Johnson M., Bulechek G., Butcher H. et.al. NANDA, NOC, and NIC Linkages. 2nd edition. Mosby, 2006

International Classification for Nursing Practice Version 1. International Council of Nurses, Switzerland. Retrieved February 2015 from http://www.icn.ch/icnp.htm.

Ders Kaynakları

Birol L. Hemşirelik Süreci: Hemşirelik bakımında sistematik yaklaşım. 10. baskı. İzmir:Etki Matbaacılık Yayıncılık Ltd. Şti., 2011

Uysal N, Çakırcalı E, çeviri editörü. Hemşirelik esasları: İnsan sağlığı ve fonksiyonları. 7. baskıdan çeviri. Ankara: Palme Yayıncılık, 2015

Perry AG, Potter PA. Clinical nursing skills&techniques. 7 th ed. Canada: Mosby Elsevier, 2010

Basavanthappa BT. Fundamentals of nursing. 2nd edition. New Delhi: Jaypee Brothers Medical Publishers Ltd., 2009

Johnson M., Bulechek G., Butcher H. et.al. NANDA, NOC, and NIC Linkages. 2nd edition. Mosby, 2006

International Classification for Nursing Practice Version 1. International Council of Nurses, Switzerland. Retrieved February 2015 from http://www.icn.ch/icnp.htm.

 

Erdemir F. Yılmaz E. Hemşirelik Sınıflandırma Sistemleri, Hemşirelik Sınıflandırma Sistemleri Sempozyum Kitabı, Başkent Üniversitesi, Ankara, 2003

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
2 Etkili iletişim becerilerini kullanarak sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır.
3 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır.
4 Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır.
5 Alanındaki güncel gelişmeleri ve katıldığı çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır
6 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
7 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
8 Birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini uzmanlık düzeyinde bütüncül bir yaklaşımla karşılar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Performans Görevi (Seminer) 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 6 6
Final 1 12 12
Performans Görevi (Seminer) 1 12 12
Toplam İş Yükü 158
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,32
Dersin AKTS Kredisi 6