Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bilgisayar Destekli Tasarım EBO 426 8 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencilerin devre simülasyon yazılımlarını (PSpice) da kullanarak verilen kısıtları sağlayan temel analog elektronik devreleri tasarlayabilmeleri
Dersin İçeriği Bir devre simülasyon aracı olarak PSpice yazılımı. Opamplı temel kuvvetlendiriciler, frekans ve genlik kısıtları. Türev ve entegral alıcılar. Filtre ve osilatör devreleri. Tetikleyiciler. Hassas doğrultucular ve regülatörler. A/D ve D/A dönüştürücüler.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 PSpice (veya benzeri) yazılımını devrelerin analizi ve sentezi sürecinde kullanabilir. Anlatım, Eğitsel Oyun, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun,
2 Kuvvetlendirici, tasarlayabilir, tasarladığı devreyi simüle edebilir. Eğitsel Oyun, Grupla Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Anlatım,
3 Türev ve entegral alıcı tasarlayabilir, tasarladığı devreyi simüle edebilir. Anlatım, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun,
4 Aktif ve pasif filtre devresi tasarlayabilir, tasarladığı devreyi simüle edebilir. Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Anlatım,
5 Osilatör tasarlayabilir, tasarladığı devreyi simüle edebilir. Anlatım, Eğitsel Oyun, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Tartışma, Eğitsel Oyun,
6 Tetikleyici devreleri tasarlayabilir, tasarladığı devreyi simüle edebilir. Eğitsel Oyun, Tartışma, Grupla Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Anlatım,
7 Karşılaştırıcı tasarlayabilir, tasarladığı devreyi simüle edebilir. Anlatım, Eğitsel Oyun, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Tartışma, Eğitsel Oyun,
8 Hassas doğrultucu tasarlayabilir, tasarladığı devreyi simüle edebilir. Eğitsel Oyun, Tartışma, Grupla Çalışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Anlatım,
9 Regülatör devresi tasarlayabilir tasarladığı devreyi simüle edebilir. Eğitsel Oyun, Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun,
10 D/A ve A/D dönüştürücü tasarlayabilir , tasarladığı devreyi simüle edebilir. Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Tartışma, Anlatım, Eğitsel Oyun, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 PSpice yazılımının tanıtılması
2 Eviren ve evirmeyen kuvvetlendirici devreler
3 Türev ve entegral alıcı devreler
4 Aktif ve pasif filtreler
5 Aktif ve pasif filtreler
6 Osilatörler
7 Tetikleyici devreler
8 Karşılaştırıcılar
9 ARASINAV
10 Hassas doğrultma devreleri
11 Regülatör devreleri
12 D/A dönüştürücüler
13 A/D dönüştürücüler
14 Sınava hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu 1] Deneyleriyle ve SPICE simülasyonlarıyla Elektronik Devreler”, Değişim Yayınları, Adapazarı, 2004

[2] Matlab ve Pspice Simülasyonlarıyla Çözümlü Devre ve Sistem Analizi Problemleri”, Değişim Yayınevi, 2010
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. X
2 Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. X
3 Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. X
4 Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. X
5 Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. X
6 Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak.
7 Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek.
8 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak
9 Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek.
10 Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 5
1. Ödev 5
1. Performans Görevi (Uygulama) 1
2. Kısa Sınav 5
2. Ödev 5
2. Performans Görevi (Uygulama) 1
3. Performans Görevi (Uygulama) 1
4. Performans Görevi (Uygulama) 1
5. Performans Görevi (Uygulama) 1
6. Performans Görevi (Uygulama) 5
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 8 8
Ödev 3 8 24
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 8 8
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,44
Dersin AKTS Kredisi 5