Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Veritabanı Yönetim Sistemleri BSE 304 6 2 + 2 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Yrd.Doç.Dr. SİNAN TÜNCEL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Veritabanı sistemlerini, veri modellemesini, ilişkisel veri tabanını, veritabanı sorgu dillerini, ilişkisel veri tabanı tasarımını, dağıtık veritabanları ve fiziksel veritabanı tasarımına ilişkin temel yeterlikleri kazandırmak
Dersin İçeriği Veritabanı yönetim sistemlerinin bileşenleri ve mimarisi, veri bağımsızlığı, veri modelleri kavratmak; veritabanı yönetim sistemi programları kullanabilmek, veritabanları üzerinde sorgulamaları gerçekleştirebilmek.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Veritabanı sistemlerini ve veri modellerini kullanır. Anlatım, Soru-Cevap,
2 İlişkisel veritabanı kullanarak veritabanı tasarlar. Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım,
3 Veritabanı sorgulama dillerini kullanır. Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap,
4 Dağıtık veritabanları ve veritabanı güvenliğini uygular. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım,
5 Fiziksel veritabanı tasarımı yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
6 Değişik uygulamalar için veritabanı uygulamaları tasarlar. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Veritabanı, veritabanı yönetim sistemleri, veri modelleri
2 Microsoft Accesste tablolar
3 Microsoft Accesste sorgular
4 Microsoft Accesste formlar
5 Microsoft Accesste raporlar
6 Microsoft Accesste sayfalar
7 Microsoft Accesste makrolar
8 Microsoft Accesste modüller
9 ARASINAV
10 SQL dilinin yapısı, komutları
11 SQLde sorgular
12 MySQL dilinin yapısı, komutları
13 MySQLde sorgular
14 PHP+MySQL uygulamaları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları [1] Zehra Alakoç Burma, Veritabanı Yönetim Sistemleri, Seçkin Yayıncılı, Ankara, 2005
[2] Yaşar Gözüdeli, SQL Server 2005 ve Veritabanı Programlama, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2006
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bilgisayar teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. X
2 Bilgisayar teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. X
3 Bilgisayar teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. X
4 Bilgisayar teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. X
5 Bilgisayar teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. X
6 Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak.
7 Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek.
8 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak.
9 Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek.
10 Bilgisayar teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
1. Sözlü Sınav 10
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 15 15
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 20 20
Toplam İş Yükü 167
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,68
Dersin AKTS Kredisi 6