Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mantık Devreleri I EBO 205 3 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş.Gör.Barış BORU
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Sayı sistemleri ve kodlamalar ile ilgili temel kavramları tanıtmak, Temel Lojik kapıları açıklamak, Lojik entegreleri tanıtmak, Karnough Haritalarını kullanarak sadeleştirme yapmasını öğretmek, bileşik devreleri detaylandırılarak / gruplandırarak bileşik devreleri tasarlama becerisini kazandırmak.
Dersin İçeriği Analog ve sayısal kavramlarını tanıtmak, sayı sistemlerini açıklamak, kodlama ile ilgili kavramları vermek, Boolean Matematiği kurallarını açıklamak, Lojik kapı devrelerini tanıtarak kullanımlarını öğretmek, Bileşik lojik devrelerin tasarımını kavratmak.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sayısal elektroniği anlamak için Analog ve Sayısal kavramlarını inceler ve farklarını yorumlar Soru-Cevap, Anlatım,
2 Sayı sistemlerinde işlemler yapabilmek için sayı sistemlerini anlar ve sayı sistemlerinin birbirine dönüşümlerini yapabilir Soru-Cevap, Anlatım,
3 Kodlamayı anlamak için kodlama ile ilgili kavramları ve kodlama çeşitlerini öğrenir ve kodlamalar arasındaki dönüşümleri yapabilir Anlatım, Soru-Cevap,
4 Boolean matematiği ile sadeleştirme yapabilmek için Boolean matematiği prensiplerini öğrenir ve Boolean matematiği ile sadeleştirme yapabilir Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
5 Lojik kapılarla devre yapabilmek için lojik kapıları, işlevlerini, kullanımlarını inceler ve birlikte kullanılabilmelerini gerçekleştirir Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Tartışma, Grupla Çalışma, Anlatım,
6 Çoklayıcı ve Azlayıcı uygulamaları yapabilmek için devrelerin kullanılma şekillerini ve prensiplerini inceler ve uygulamalarını yapar. Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Analog ve Sayısal Kavramları [1] Sayfa 1-7
2 Sayı Sistemlerinin İncelenmesi [1] Sayfa 11-41
3 Kodlama ve Kodlar [1] Sayfa 45-61
4 Boolean Kuralları ve Lojik İfadelerin Sadeleştirilmesi [1] Sayfa 67-87
5 Lojik Kapılar ve Lojik Devreler [1] Sayfa 87-129
6 Karnaugh Haritaları [1] Sayfa 133-150
7 Bileşik Devre Tasarımı [1] Sayfa 157-197
8 Sayısal Entegreler ve Sayısal Göstergeler [1] Sayfa 198-218
9 ARASINAV
10 Kodlama İle İlgili Lojik Devreler [1] Sayfa 219-230
11 Çoklayıcılar - Veri Seçiciler (Multiplexers - Data Selector) [1] Sayfa 231-235
12 Azlayıcılar-Veri Dağıtıcılar (Demultiplexers) [1] Sayfa 235-241
13 Karşılaştırıcı ve Aritmetik İşlem Devreleri [1] Sayfa 241-25013 Karşılaştırıcı ve Aritmetik İşlem Devreleri [1] Sayfa 241-250
14 Bileşik Devreler ile İlgili Uygulamalar [1] Sayfa 219-250
Kaynaklar
Ders Notu [1] Ekiz Hüseyin; Mantık Devreleri, Ders Kitabı, Değişim Yayınları
Ders Kaynakları [2] Mano Morris, Digital Design, Prentice Hall
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. X
2 Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. X
3 Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. X
4 Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. X
5 Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. X
6 Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak.
7 Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek.
8 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak
9 Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek.
10 Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 15 15
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 15 15
Toplam İş Yükü 123
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,92
Dersin AKTS Kredisi 5