Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
NEW MEDIA AND YOUNG GENERATION ILB 637 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü SECMELI
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MEHMET GÜZEL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi
Dersin Amacı
The course aims to give core information about development process of new media which is inevitable part of current media, its characteristics and functions. In addition, the course enables students to carry out research analysing the relation between new media and youth.
Dersin İçeriği
The course explains the definition of new media, its characteristics and historical development, the place of new media in youth studies and the relation with youth culture.
Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - Explain the definition of new media 1 - 2 - 3 - 14 - A - C -
2 - Explain historical development of new media 1 - 2 - 3 - 14 - A - C -
3 - Explain social and cultural effects of new media 1 - 2 - 3 - 14 - A - C -
4 - Explain historical development of youth studies 1 - 2 - 3 - 14 - A - C -
5 - Explain the effect of new media on youth identity and culture 1 - 2 - 3 - 14 - A - C -
Öğretim Yöntemleri: 1:Lecture 2:Question-Answer 3:Discussion 14:Self Study
Ölçme Yöntemleri: A:Testing C:Homework

Ders Akışı

Hafta Konular ÖnHazırlık
1 Introduction and presenting reading list
2 New Media, Definition and Characteristics
3 Historical Development of New Media
4 Social and Cultural Functions of New Media
5 New Media and internet
6 Internet culture and youth
7 Youth, Definitions, Historical Development
8 Midterm Exam
9 Youth, culture, identity
10 Youth Studies and New Media
11 Evaluation of student studies and discussion-1
12 Evaluation of student studies and discussion-2
13 Evaluation of student studies and discussion-3
14 Final Exam

Kaynaklar

Ders Notu
Ders Kaynakları • Hebdige, Dick (1988). Gençlik ve Altkültürleri, çev. Esen Tarım, İstanbul, İletişim Yay.
• Huisman, Denis (2000). Sokrates İnternet’te. İstanbul: Güncel Yayıncılık.
• Hafner Katie ve Iyon Matthev (2000). İnternet Tarihi. İstanbul: Güncel Yayıncılık.
• Timisi, Nilüfer (2003). Yeni İletişim Teknolojileri ve Demokrasi. Ankara: Dost
• Binark, Mutlu ve Kılıçbay, Barış (2005). İnternet, Toplum, Kültür. Ankara: Epos
• Başaran, Funda (2005). “İnternetin Ekonomi Politiği”. Der. M.Binark ve B. Kılıçbay. İnternet, Toplum, Kültür. Ankara: Epos Yayınları,Yayınları.
• Binark, Mutlu (2007). Yeni Medya Çalışmaları. Ankara: Dipnot Yayınları.
• Lüküslü, Demet (2009). Türkiye’de Gençlik Miti, İstanbul, İletişim Yay.
• Castells, Manuel (2013). Umut ve İsyan Ağları.:İnternet Çağında Toplumsal Hareketler. İstanbul: Koç Ünv.Yayınları.

Döküman Paylaşımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5
1 To have the theoretical knowledge and competence to the doctoral level in various fields of communication science X
2 To be able to follow the recent studies, development and innovations associated with the field. X
3 To be able to analyze and discuss the empirical and theoretical work in the field. X
4 To have the competence for carrying out both theoretical and practical research related to communication sciences X
5 To have the ability to access information, do research, collect data at national and internetional level and have the ability to analyze and interpret them.
6 To able to interact with different disciplines and develop the ability to produce interdisciplinary studies. X
7 To make the student perform publication at national and international level and be able to contribute academic literature X
8 Being aware of the ethical responsibility and behave accordingly through the process the studies

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
AraSinav 1 50
Odev 1 50
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

; ;