Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türkiye’De İstihdam Politikaları CEK 463 7 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. EMEL ÇETİNKAYA
Dersi Verenler Prof.Dr. EMEL ÇETİNKAYA,
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Yunus Yiğit

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Türkiye´de işsizlikle mücadele etmeyi ve istihdamı arttırmayı amaçlayan istihdam politikalarını incelemektir.

Dersin İçeriği

İstihdam ve İşsizlik Kavramları, İstihdam Politikaları: Amaç, Önem ve Uygulamaları, Uygulama Sonuçları, Türkiye İstihdam ve İşsizliğin Durumu ve Türkiyede İstihdam Politikaları Uygulamaları

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İstihdam ve işsizlik ile ilgili temel terimleri ve kavramları açıklar Anlatım, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
2 İstihdam ve işsizliğe ilişkin verileri toplar, inceler ve yorumlar Problem Çözme, Çoktan Seçmeli Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 İstihdam ve işsizlikle ilgili gelişmeleri nicel ve nitel olarak değerlendirir Anlatım, Boşluk Doldurma Testleri, Sözlü Sınavlar,
4 İstihdam politikalarının amacını ve önemini açıklar Anlatım, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
5 İstihdam politikalarının işsizlikle mücadeledeki rollerini ve işlevlerini bilir Anlatım, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
6 Türkiye´deki istihdam politikalarını ve uygulamalarını değerlendirir Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İstihdam ve İşsizlik Kavramları
2 İstihdam Politikaları: Amaç, Önem ve Uygulamaları
3 Aktif İstihdam Politikaları Türleri
4 Aktif İstihdam Politikaları Türleri
5 Pasif İstihdam Politikaları Türleri
6 Pasif İstihdam Politikaları Türleri
7 Aktif İstihdam Politikaları´nın Sonuçları
8 Pasif İstihdam Politikaları´nın Sonuçları
9 Vize Sınavı
10 Türkiye İstihdamın Genel Durumu
11 Türkiye İşsizliğin Genel Yapısı
12 Türkiye´de Aktif İstihdam Politikaları Uygulamaları
13 Türkiye´de Pasif İstihdam Politikaları Uygulamaları
14 Genel Bir Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

Biçerli, M. Kemal (2007), Çalışma Ekonomisi, Beta Basım A.Ş., İstanbul
Varçın, Recep (2004), İstihdam ve İşgücü Piyasası Politikaları, Siyasal Kitabevi, Ankara.
Biçerli, M. Kemal (2004), İşsizlikle Mücadelede Aktif İstihdam Politikaları, Anadolu Üniversitesi yayınları No: 1563, Eskişehir.
Gül, Ekrem, Aykut Ekinci ve Serkan Konya (2009), Türkiye´de İstihdam Politikaları: Yapısal Bir Analiz, Ekin Basım Yayın Dağıtım, Bursa.

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslararası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve bunları çalışma ortamında kullanır X
2 Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olur, bunları pratik durumlara uygular ve yorumlar
3 Sosyal adalete değer verir ve sosyal adalet bilincine sahip olur X
4 Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade edebilir, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olur
5 Eleştirel düşünebilir, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütebilir, farklı kaynaklardan bilgi elde edebilir ve analiz etme becerisine sahip olur ayrıca inisiyatif kullanabilir X
6 Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olur, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilir ve doğru tahminlerde bulunur, nedensel ilişkileri göz önünde bulundurur, analitik düşünce yapısına sahip olur ve stratejik yaklaşım geliştirebilir
7 Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olur X
8 Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olur, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilir
9 Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olur; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olur ve bu yazılımları kullanabilme becerisi kazanır X
10 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olur
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 40
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 5 5
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 135
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,4
Dersin AKTS Kredisi 5