Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Feminizm | ULI 473 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. ELİF MADAKBAŞ GÜLENER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kadınlar, haklar bağlamında tarihsel süreçte önemli kazanımlar elde etmiş olmakla birlikte istenilen eşitlik düzeyine ulaşmada halen ciddi sıkıntılar söz konusudur. Hem özel hem kamusal alandaki eşitsizlik sorunları şiddet, taciz, mobbing vb. sorunlarla kendini göstermeye devam etmektedir. Bu dersin amacı, öğrencilere toplumsal cinsiyete karşı duyarlılık kazandırmakla birlikte aynı zamanda feminizme yüklenegelmiş önyargılara karşı da bir tartışma ortamı yaratabilmektir. |
Dersin İçeriği | Feminizmin etimolojik kökeni ve tarihsel süreçte aldığı biçimler Bir yaklaşım olarak feminizm ve feminizme yönelik diğer yaklaşımlar Türkiye’de feminizmin şekillenişi Feminist literatürde güncel tartışmalar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, dersin tanıtımı ve planı | |
2 | Feminizm, kadın çalışmaları, toplumsal cinsiyet: farklar, benzerlikler, imalar | |
3 | Feminizmin temel tartışma konuları ve ele aldığı sorunlar | |
4 | Feminist Düşüncede Dönemleştirmeler ve Dalgalar | |
5 | Feminizmde Eşitlik ve Farklılık Sorunu 1: Kadın Hareketinin Ortaya Çıkışı | |
6 | Feminizmde Eşitlik ve Farklılık Sorunu 2: Liberal Feminist Teori | |
7 | Feminizmde Eşitlik ve Farklılık Sorunu 3: “Özel Olan Politiktir” ve Liberalizm Eleştirisi | |
8 | Feminizmde Eşitlik ve Farklılık Sorunu 4: Farklılık Feminizmi ve Post-kolonyal Çalışmalar | |
9 | Batı-dışı Pratikler: Orta Doğu ve Afrika’da Feminizm | |
10 | Türkiye’de Feminizm(ler)in Şekillenişi 1: Cumhuriyet Öncesi Dönem ve Cumhuriyet Dönemi | |
11 | Türkiye’de Feminizm(ler)in Şekillenişi 2: Farklılık Feminizminin Türkiye’deki Yansımaları | |
12 | Toplumsal Cinsiyetin Farklı Kimliklerle Etkileşimi: Kesişimsellik | |
13 | Kadın Deneyimlerinin Önemi ve Feminist Duruş Teorisi | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası sistemin işleyişini, temel kavramlarını ve özelliklerini inceleme ve uluslararası ilişkiler disiplininin alt konuları hakkında temel bilgileri öğrenme | ||||||
2 | Dünya siyasi tarihinde meydana gelen gelişmeleri neden-sonuç ilişkisi bağlamında analiz edebilme | X | |||||
3 | Yabancı dil becerisini geliştirme | ||||||
4 | Türkiye´nin dış politikasını neden-sonuç ilişkisi içerisinde kapsamlı şekilde analiz edebilme | ||||||
5 | Dış politika analizine ilişkin teorik yaklaşımları ve karar verme sürecinin işleyişini analiz edebilme | X | |||||
6 | Teorik ve metodolojik düşünmeyi öğrenme ve olgulara bu çerçeveden bakabilme | X | |||||
7 | Toplumsal gelişmeleri ve koşulları karşılaştırmalı analiz edebilme | X | |||||
8 | Uluslararası Hukuk´un temel ilkelerini ve konularını öğrenme | X | |||||
9 | Uluslararası İlişkiler teorilerini irdeleme ve uluslararası gelişmelere teorik çerçeveden bakmayı öğrenme | X | |||||
10 | Türkiye´nin siyasal yaşamını tarihsel bir pencereden ve kronolojik bir şekilde analiz edebilme | X | |||||
11 | İç Hukukun işleyişini ve temel ilkelerini öğrenme | X | |||||
12 | Uluslararası ve bölgesel örgütlerin kuruluşunu, yapısını, işleyişini ve dünya siyasetindeki etkisini analiz edebilme | X | |||||
13 | Devlet-içi çatışmalarının nedenlerini ve çözüm modellerini örnekleriyle analiz edebilme | X | |||||
14 | Uluslararası güvenlik sorunlarını ve uluslararası güncel sorunları inceleme | ||||||
15 | Uluslararası sistemde ortaya çıkan gelişmeleri teorik açıdan ve karşılaştırmalı bir şekilde irdeleme | X | |||||
16 | Uluslararası gelişmelere ilişkin olarak analitik düşünce becerisini geliştirme | X | |||||
17 | İktisat, sosyoloji, siyaset bilimi ve kamu maliyesi gibi diğer disiplinlerin temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme | ||||||
18 | Siyaset biliminin felsefi temellerini inşa eden filozofların/düşünürlerin fikirlerini kapsamlı şekilde inceleme ve bu felsefi görüşlerin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine katkısını irdeleme | X | |||||
19 | Temel bilgisayar becerilerini edinme | ||||||
20 | Bireysel olarak bilimsel bir çalışmayı planlama, yürütme ve yazıya dökme becerisi kazanma | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|