Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Makine Elemanları MEP 204 4 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SİNAN ERDOĞAN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi SİNAN ERDOĞAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Tasarımda karşılaşacağı temel statik ve mukavemet bilgilerini kavrayabilme, makine elemanlarını özelliklerine göre sınıflandırabilme, makine elemanlarının dayanımlarını hesaplayabilme ve uygun elemanı seçebilme

Dersin İçeriği

Tasarımda karşılaşacağı temel statik ve mukavemet bilgilerini kavrayabilme, makine elemanlarını özelliklerine göre sınıflandırabilme, makine elemanlarının dayanımlarını hesaplayabilme ve uygun elemanı seçebilmektir. Makine sanayinde kullanılan elemanların mukavemet hesaplarını yapabilmektir

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Birim sistemlerini tanıma ve kullanabilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
2 Çekme ve basma gerilmesini tanımlayabilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
3 Makine elemanlarını sınıflandırabilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Genel Esaslar ve Tanımlar
2 Standartlar-Toleranslar ve Geçmeler
3 Genel Mukavemet Hesapları
4 Makine Elemanlarının Sınıflandırılması
5 Bağlama Elemanları
6 Kaynak Bağlantıları
7 Perçin Bağlantıları
8 Cıvata Bağlantıları
9 Mil - Göbek Bağları
10 Akslar- Miller
11 Kavramalar
12 Kayış Kasnak Mekanizmaları
13 Kaymalı Yataklar - Rulmanlar
14 Dişli Çarklar
Kaynaklar
Ders Notu

[1] Babalık, Fatih C., Çavdar K.; Makine Bilimi ve Elemanları Nobel Yayın Dağıtım, 2004, Ankara

Ders Kaynakları

[2] Bozacı, Atilla; Makine Elemanları Cilt1, Cilt2, Çağlayan Kitabevi, 2005, İstanbul
[3] Bozacı, Atilla; Makine Elemanlarının Projelendirilmesi, Çağlayan Kitabevi, 2001, İstanbul
[4] Akkurt, Mustafa; Makine Elemanları Cilt1, Cilt2, Birsen Yayınevi, 2005, İstanbul
[5] Gediktaş, Mustafa; Makine Elemanları Problemleri, Çağlayan Kitabevi, 1999, İstanbul

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak X
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak X
3 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. X
4 Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazandırmak. X
5 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisine sahip olmak X
6 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. X
7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak. X
8 Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. X
9 İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. X
10 Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak X
11 Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olmak X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 50
2. Kısa Sınav 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 5 5
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5