Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Elektronik Teknolojisine Giriş EEP 101 1 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör.Dr. SEVDA GÜL
Dersi Verenler Öğr.Gör.Dr. SEVDA GÜL,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Elektriksel büyüklükler, temel elektrik kanunları, ölçme kavramları, ölçü aletlerinin yapıları, ölçme alanlarının genişletilmesi, kullanım alanları ve bağlantı şekilleri, elektrik/elektronik devre elemanları, baskı devre tasarlama ve çıkarma, lehimleme tekniklerine ilişkin olarak bilgi, beceri ve anlayış kazandırmak.
Dersin İçeriği Temel elektriksel kavramları, Elektrik/elektronik devre elemanları, Anolog ve dijital ampermetre, voltmetre, ohmmetre ve osilaskop yapıları, çalışma prensipleri ve kullanımı, Elektrik/elektronik devre elemanları testleri, Elektronik devre şeması okuma, doğrultma devreleri, pasif filtre ve regülatör devre uygulamaları, baskı devre çizimi, alt ve üst görünüş çıkarma, baskı devre çıkarılması
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Temel elektriksel kavramları ve elektrik kanunlarını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem,
2 Elektrik/elektronik devre elemanlarını tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun,
3 Ölçü aletlerinin yapısını, çeşitlerini ve kullanımını açıklar. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
4 Farklı ölçü aletlerini çeşitli ölçümlerde kullanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar,
5 Sinyal üreteçlerini kullanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun,
6 Elektrik/elektronik devre elemanlarını test eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun,
7 Temel elektrik/elektronik devreleri kurar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temell kavramlar
2 Akım, gerilim ve direnç
3 Doğru akım (doğru akımın elde edilişi, doğru akım kaynakları)
4 Ohm kanunu, enerji ve güç
5 Seri devreler, paralel devreler, Kirchhoff akım ve gerilim kanunları
6 Karışık devreler
7 Alternatif akım ve gerilim
8 Kondansatörler ve kondansatörlerin seri, paralel ve karışık bağlanmaları
9 Bobinler ve bobinlerin seri, paralel ve karışık bağlanmaları
10 Manyetizma
11 Elektrik ve elektronikte iş güvenliği
12 Güç Kaynakları
13 Baskı devre çizimi, alt ve üst görünüş çıkarma, baskı devrenin plakete aktarılması yöntemleri
14 Havya ve lehim özellikleri, lehimleme teknikleri
Kaynaklar
Ders Notu [1] Boz, Ali Fuat, Temel Elektronik Ders notları
[2] Bayram, Harun. Temel Elektronik, Bursa, 1998
[3] L. Nashelsky and R. Boylestad, Electronics Devices and Circuit Theory, Prentice-Hall,1999.
[4] Türköz, Mehmet Sait, Temel Elektronik, Birsen Yayınevi, 1998
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak
3 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek.
4 Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazandırmak.
5 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisine sahip olmak
6 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak.
8 Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
9 İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak.
10 Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak
11 Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olmak
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
3. Kısa Sınav 25
1. Ödev 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 2 8 16
Ödev 1 3 3
Final 1 18 18
Toplam İş Yükü 141
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,64
Dersin AKTS Kredisi 5