Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ebru Sanatı YBP 213 3 2 + 1 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ÖZLEM BOZYER
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Geleneksel Türk Ebrusunun aslına uygun malzeme ve tekniklerle kağıt üzerine uygulanabilmesi

Geleneksel Türk Ebrusunun tarihi, felsefesi ve ebru ustaları hakkında çalışmalar yapılması

Ebruda kullanılan malzemelerin tanınması ve hazırlanması

Tekne başında karşılaşılacak sorunların doğru şekilde, tek başına çözülebilmesi

Katılımcıların kendi başlarına tekne açarak ebru yapabilecek seviyeye gelmeleri

Dersin İçeriği

Geleneksel Türk Ebrusunda kullanılan malzemelerin incelenmesi

Boya ezme, terbiye etme ve fırça bağlama

Boya ayarlarının, yapılacak ebru çeşidine ve üzerinde çalışılacak sıvının durumuna göre ayarlanması

Geleneksel Türk Ebrusu çeşitlerinin uygulanması ve kağıt üzerine alınması

Ebrunun tarihi, ebru ustalarının işlerinin incelenmesi ve teknede uygulanması

Üzerinde ebru yapılacak sıvının hazırlanması

Çeşitli atölye ve sergi gezileri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Anlatım, Grupla Çalışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Türk Ebru Sanatının Kitap sanatları içindeki yeri ve önemi
2 Türk Ebru Sanatında kullanım alanları eve teknikleri
3 Geleneksel Ebru yapım aşamaları ve yeni teknikler
4 Türk Ebru Sanatı nda geleneksel boyaların farklı yüzeylerdeki etkileri, Uygulamalara devam edilmesi
5 Klasik ebru çeşitlerinden Hatip Ebru uygulamaları
6 Klasik ebru çeşitlerinden Yürek Hatip Ebru uygulamaları
7 Klasik ebru çeşitlerinden Lale Ebru uygulamaları
8 Klasik ebru çeşitlerinden Menekşe Ebru uygulamaları
9 Klasik ebru çeşitlerinden Gül Ebru uygulamaları
10 Klasik ebru çeşitlerinden Sümbül Ebru uygulamaları
11 Klasik ebru çeşitlerinden Papatya Ebru uygulamaları
12 Klasik ebru çeşitlerinden Akkase tekniğinde yazılı ebru uygulamaları
13 Klasik ebru çeşitlerinden Akkase tekniğinde figürlü ebru uygulamaları
14 Türk Ebru Sanatı nda klasik eğitim metotlarıyla özgün tasarım uygulamaları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Uğur Göktaş; Ebru Terimleri Sözlüğü, Anadolu Sanat yayınları, 1987 istanbul.

Fuat Başer-Yavuz Tiryaki; Türk Ebru Sanatı, Gözen yayınları, 2000 İstanbul.

Alparslan Babaoğlu; Ebru İstanbul, İstanbul Büyükşehir Yayınları, 2007 İstanbul.

Beşir Ayvazoğlu; Türk ebrusunda Düzgünman Ekolü, İstanbul Kültür Başkenti Yayınları, 2010 İstanbul.

Turan M. Türkmenoğlu; Sudaki Ebru, Milenyum Yayınları, Aralık 1999, İstanbul.

Muin Nursen Eriş;Mustafa Esat Düzgünman ve Ebru,İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kültür A.Ş. yayınları, Şubat 2007, İstan.

Hikmet Barutçuğil; Suyun Ruyası, Erbistan Yayınevi, 2005 İstanbul.

Hikmet Barutçugil; Türklerin Ebru Sanatı, T.C. Kültür ve Turizm Yayınları, Sanat Eserleri Dizisi 458, 2007 Ankara.

Ömer Faruk Dere; Ebru Sanatı, İstanbul Büyükşehir belediyesi sanat ve Mesleki Eğitimi Kursları Yayınları, 2007 İstanbul.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
3 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek
4 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek
5 Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak
6 Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak
7 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak.
8 Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak
9 Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak
10 Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
11 İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak.
12 Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar.
13 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir.
14 Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 10
1. Performans Görevi (Atölye) 20
2. Performans Görevi (Atölye) 20
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 5 5
Performans Görevi (Atölye) 2 10 20
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 104
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,16
Dersin AKTS Kredisi 4