Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çocukluk Döneminde Topluma Hizmet CGP 115 2 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Topluma hizmet uygulamalarına katılmalarını sağlamak
Dersin İçeriği Sosyal etkinlikler yönetmeliği, iyi bir vatandaşın özellikleri ve sosyal katılım becerisinin önemi, hizmet faaliyetleri yapılırken dikkat edilmesi gereken noktalar, hizmet faaliyet alanları ve yapılan uygulama örnekleri, bireysel ve ekip çalışmasına yönelik uygulanacak projenin belirlenmesi, hazırlanan hizmet faaliyetini uygulanacağı kurum ve kişilerin belirlenmesi, hizmet faaliyeti kapsamında yapılabilecek faaliyetlerin belirlenmesi, hizmet faaliyetlerinin tanıtılması, hizmet faaliyetlerinin uygulanması, hizmet faaliyetlerinin sunumu ve değerlendirilmesi
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Eğitim hizmet faaliyetlerinin önemini açıklar Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem,
2 Eğitim hizmet faaliyetlerini listeler, eğitim hizmet faaliyetlerini uygulayabileceği kurumları belirler Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem,
3 Sosyal etkinlikler yönetmeliğini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Gezi / Gözlem,
4 İyi bir vatandaşın özelliklerini ve sosyal katılım becerisinin önemini kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem,
5 Sağlık hizmet faaliyetlerinin önemini açıklar Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem,
6 Sağlık hizmet faaliyetlerini listeler, eğitim hizmet faaliyetlerini uygulayabileceği kurumları belirler Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem,
7 Sosyal hizmet faaliyetlerinin önemini açıklar Anlatım, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem,
8 Sosyal hizmet faaliyetlerini listeler, eğitim hizmet faaliyetlerini uygulayabileceği kurumları belirler Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem,
9 Çevre hizmet faaliyetlerinin önemini açıklar Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap,
10 Çevre hizmet faaliyetlerini listeler, eğitim hizmet faaliyetlerini uygulayabileceği kurumları belirler Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sosyal etkinlikler yönetmeliği, iyi bir vatandaşın özellikleri ve sosyal katılım becerisinin önemi
2 Hizmet faaliyetleri yapılırken dikkat edilmesi gereken noktalar
3 Hizmet faaliyet alanları ve yapılan uygulama örnekleri
4 Bireysel ve ekip çalışmasına yönelik uygulanacak projenin belirlenmesi
5 Hazırlanan hizmet faaliyetini uygulanacağı kurum ve kişilerin belirlenmesi
6 Hizmet faaliyeti kapsamında yapılabilecek faaliyetlerin belirlenmesi
7 Hizmet faaliyetlerinin tanıtılması
8 Hizmet faaliyetlerinin uygulanması
9 Hizmet faaliyetlerinin uygulanması
10 Arasınav
11 Hizmet faaliyetlerinin uygulanması
12 Hizmet faaliyetlerinin uygulanması
13 Hizmet faaliyetlerinin uygulanması
14 Hizmet faaliyetlerinin sunumu ve değerlendirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
3 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek
4 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek
5 Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak
6 Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak
7 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak.
8 Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak
9 Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak
10 Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
11 İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak.
12 Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar.
13 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir.
14 Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 2 4 8
Ödev 1 5 5
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 89
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,56
Dersin AKTS Kredisi 3