Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kaynaştırma Eğitimi CGP 116 2 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. AYKUT ARSLAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Özel gereksinimli çocukların normal eğitim kurumlarında kaynaştırma eğitimi almaları ile ilgili bilgi ve uygulama yeterliliği kazanmak.

Dersin İçeriği

Kaynaştırma eğitiminin amaçları, önemi ve ilkeleri; kaynaştırma eğitiminin aşamaları; kaynaştırma eğitiminin başarısını etkileyen etmenler; kaynaştırma eğitimine dahil olabilecek engel türleri ve dereceleri; normal gelişim gösteren çocuklar için düzenlenmiş eğitim ortamlarını kaynaştırmaya uyarlama; sınıf ortamında uygulanan etkinlikleri kaynaştırma öğrencilerinin gereksinimlerine göre uyarlama, uygulama ve değerlendirme

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kaynaştırma eğitiminin amaçlarını, önemini ve ilkelerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme,
2 Kaynaştırma eğitiminin aşamalarını kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
3 Kaynaştırma eğitimine dahil olabilecek engel türlerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
4 Kaynaştırma eğitimine dahil olabilecek engel derecelerini açıklar Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Normal gelişim gösteren çocuklar için düzenlenmiş eğitim ortamlarını kaynaştırmaya uyarlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme,
6 Sınıf ortamında uygulanan etkinlikleri kaynaştırma öğrencilerinin gereksinimlerine göre uyarlama Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme,
7 Kaynaştırma öğrencilerinin gereksinimlerine göre uyarlanan etkinlikleri uygular Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme,
8 Kaynaştırma öğrencilerinin gereksinimlerine göre uyarlanan etkinlikleri değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kaynaştırma eğitiminin amaçları, önemi ve ilkeleri
2 Kaynaştırma eğitiminin aşamaları
3 Kaynaştırma eğitiminin başarısını etkileyen etmenler
4 Kaynaştırma eğitimine dahil olabilecek engel türleri
5 Kaynaştırma eğitimine dahil olabilecek engel dereceleri
6 Normal gelişim gösteren çocuklar için düzenlenmiş eğitim ortamlarını kaynaştırmaya uyarlama
7 Normal gelişim gösteren çocuklar için düzenlenmiş eğitim ortamlarını kaynaştırmaya uyarlama
8 Sınıf ortamında uygulanan etkinlikleri kaynaştırma öğrencilerinin gereksinimlerine göre uyarlama
9 Sınıf ortamında uygulanan etkinlikleri kaynaştırma öğrencilerinin gereksinimlerine göre uyarlama
10 YIL İÇİ SINAV
11 Kaynaştırma öğrencilerinin gereksinimlerine göre uyarlanan etkinlikleri uygulama
12 Kaynaştırma öğrencilerinin gereksinimlerine göre uyarlanan etkinlikleri uygulama
13 Eğitim ortamında kaynaştırma öğrencilerini ve uygulanan etkinliği değerlendirme
14 Eğitim ortamında kaynaştırma öğrencilerini ve uygulanan etkinliği değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. Ataman, A.(2005), (Ed) Özel Gereksinimli Çocuklar, Özel Eğitime Giriş, Gündüz yy. 2005,
2. Sucuoğlu,B. (1994), Kaynaştırma Programlarında Anne Baba Katılımı. Ankara Üniversitesi Özel Eğitim Dergisi. 2(2)
3. Eripek, S. “Engelli Çocukların Normal Sınıflar Yerleştirilmesi Kaynaştırma” Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi. S.157-167
4. Kırcaali, G. ve Batu, S. (2005), Kaynaştırma. Kök yayıncılık, İstanbul

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
3 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek
4 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek
5 Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak
6 Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak
7 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak.
8 Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak
9 Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak
10 Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
11 İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak.
12 Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar.
13 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir.
14 Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 3 3
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 75
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3
Dersin AKTS Kredisi 3