Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Gençlik Grupları ve Eğitimi CGP 213 3 2 + 1 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. YAKUP YİĞİT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Gençlerin gelişim düzeylerine uygun kültürel-sosyal aktiviteler planlama ve uygulama, gençler ile olumlu ilişkiler kurabilme ve onlara doğru yönlendirmelerde bulunma ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak
Dersin İçeriği Gençlik çağı gelişim özellikleri, gençlik dönemi cinsel gelişim ve sağlık, gençlik çağı davranış ve uyum problemleri, gençlerle doğru iletişim kurma yöntemleri, gençlere yönelik yapılabilecek etkinlikler, toplumsal duyarlılık ve zararlı alışkanlıklar konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik afiş, bröşür v.b. görsel tasarlama, hazırlama, sunma
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Gençlik çağı gelişim özelliklerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
2 Gençlik dönemindeki cinsel gelişimi ve cinsel sağlığın önemini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
3 Gençlik döneminde sık rastlanan davranış ve uyum sorunlarını kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
4 Gençlerle etkili iletişim kurma yöntemlerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
5 Gençleri; ilgili oldukları sportif, sanatsal ve kültürel faaliyetlere yönlendirmenin önemini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
6 Gençlik çağı gelişim özelliklerine göre yaşadığı çevrenin kültürel özelliklerine uygun sosyal faaliyetler hazırlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
7 Etkinliklere uygun olarak ortamı düzenler, araç gereç temin eder ve kullanır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
8 Gençlere zararlı alışkanlıklar ve toplumsal duyarlılık kazandırma konusunda yapılabilecek faaliyetleri açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Gençlik çağı gelişim özellikleri
2 Gençlik çağı gelişim özellikleri
3 Gençlik döneminde cinsel gelişim ve sağlık
4 Gençlik çağı davranış ve uyum problemleri
5 Gençlik çağı davranış ve uyum problemleri
6 Gençlerle etkili iletişim kurma yöntemleri
7 Gençlerle etkili iletişim kurma yöntemleri
8 Gençleri; ilgili oldukları sportif, sanatsal ve kültürel faaliyetlere yönlendirmenin önemi
9 Gençlere yönelik yapılabilecek etkinlikler
10 Yıl içi Sınavı
11 Gençlere yönelik yapılabilecek etkinlikler
12 Toplumsal duyarlılık ve zararlı alışkanlıklar konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik afiş, bröşür v.b. görsel materyal tasarlama
13 Toplumsal duyarlılık ve zararlı alışkanlıklar konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik afiş, bröşür v.b. görsel materyal hazırlama
14 Toplumsal duyarlılık ve zararlı alışkanlıklar konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik afiş, bröşür v.b. görsel materyal hazırlama
Kaynaklar
Ders Notu 1. Ömeroğlu, E. ve Ulutaş, İ. (2007), Çocuk ve Ergen Gelişimi, Morpa Yayınevi, İstanbul
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. X
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. X
3 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek X
4 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek X
5 Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak X
6 Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak X
7 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak.
8 Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak X
9 Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak X
10 Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. X
11 İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak.
12 Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. X
13 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir. X
14 Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 107
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,28
Dersin AKTS Kredisi 4