Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Okul Öncesi Dönemde Cinsel Gelişim ve Eğitim CGP 113 2 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ÖZLEM BOZYER
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Okul öncesi öğretmenliği lisans düzeyindeki öğrencilerin cinsel gelişim ve eğitimi hakkında bilgi sahibi olmaları.
Dersin İçeriği Cinsel gelişimi ve aşamaları, cinsel eğitim ve aşamaları, cinsel istismar, çocuklarda mastürbasyon, tacizden korunma eğitimi, güven çemberi oluşturma, özel eğitim gerektiren okul öncesi dönem çocuklarında cinsel eğitim.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ders içeriği hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Cinsel gelişimi ve aşamalarını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Cinsel gelişim kuramlarını açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Okul öncesinde cinsel eğitimin önemini tartışır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Dünyada cinsel eğitim ve tarihsel gelişimini anlatır Anlatım, Beyin Fırtınası,
6 Türkiyede cinsel eğitim ve tarihsel gelişimini anlatır. Anlatım, Beyin Fırtınası,
7 Okul öncesi dönemde cinsel davranışlara yönelik tutumları söyler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
8 Okul öncesi dönem çocuğunda mastürbasyon ve bu davranışa yönelik gerekli aile ve öğretmen tutumlarını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
9 Okul öncesi dönemde cinsel istismar ve bu davranışın çocuk üzerindeki etkilerini ilişkilendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
10 Okul öncesi dönemde tacizden korunma eğitimi, izinsiz fiziksel teması reddetme, kandırılmayla baş edebilmeyi anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
11 Okul öncesi dönemde güven çemberi oluşturma çalışmasını aktarır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
12 Özel eğitim gerektiren okul öncesi dönem çocuklarında cinsel eğitimi açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
13 Özel eğitim gerektiren okul öncesi dönem çocuklarında cinsel gelişimi etkileyen etmenleri açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
14 Özel eğitim gerektiren okul öncesi dönem çocuklarını tacizden koruma eğitimini tartışır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tanışma, ders içeriklerinin açıklanması, kaynak kitap ve eserlerin tanıtılması, dersin kısa değerlendirmesi
2 Cinsel gelişim nedir? Okul öncesinde cinsel eğitimin önemi.
3 Cinsel gelişim aşamaları ve kuramsal dayanakları.
4 Dünyada cinsel eğitim ve tarihsel gelişimi.
5 Türkiyede cinsel eğitim ve tarihsel gelişimi.
6 Okul öncesi dönemde cinsel davranışlara yönelik tutumlar
7 Okul öncesi dönem çocuğunda mastürbasyon ve bu davranışa yönelik gerekli aile ve öğretmen tutumları
8 Okul öncesi dönemde cinsel istismar ve bu davranışın çocuk üzerindeki etkileri (Psikolojik, fizyolojik, sosyal, duygusal açılardan).
9 Okul öncesi dönemde tacizden korunma eğitimi, izinsiz fiziksel teması reddetme, kandırılmayla baş edebilme
10 Yarıyıl içi sınav
11 Okul öncesi dönemde güven çemberi oluşturma çalışması.
12 Özel eğitim gerektiren okul öncesi dönem çocuklarında cinsel eğitim.
13 Özel eğitim gerektiren okul öncesi dönem çocuklarında cinsel gelişimi etkileyen etmenler.
14 Özel eğitim gerektiren okul öncesi dönem çocuklarını tacizden koruma eğitimi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
3 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek
4 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek
5 Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak
6 Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak
7 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak.
8 Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak
9 Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak
10 Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
11 İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak.
12 Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar.
13 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir.
14 Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 5 5
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 79
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,16
Dersin AKTS Kredisi 3