Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocukluk Döneminde Müzik | CGP 105 | 1 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ |
Dersi Verenler | YUSUF TIRPAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çocuk gelişimde müziğin önemi, etkileri, sınırlılıklar ve faydaları hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Müzik etkinliklerinin çocuğun gelişimine etkisi,Okul öncesi eğitim etkinliklerinde müziğin önemi, Müzik etkinlikleri ve örnekleri, Müzik etkinliklerini planlama, Müzik ve eğitim ilişkisi, Müzik türlerini örnekleriyle öğrenme ve sunma. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Müzik etkinliklerinin çocuğun gelişimine etkisini öğrenir. | ||
2 | Okul öncesi eğitim etkinliklerinde müziğin önemini öğrenir. | ||
3 | Müzik etkinliği türleri ve Müzik ve eğitim ilişkisini öğrenir. | ||
4 | Çocuğun eğitiminde müziğin kullanımını öğrenir. | ||
5 | Çocukta işitme duyusu gelişimini öğrenir. | ||
6 | İşitme duyusu gelişimine uygun olarak dinletilecek müzikleri öğrenir. | ||
7 | Müzik yolu ile ifade gelişimini öğrenir. | ||
8 | Müzik eğitimi yoluyla çocukta hedeflenen davranışların geliştirilmesini öğrenir. | ||
9 | Müzik faaliyetlerine aktif katılmanın sağlanması ve Repertuar çalışmalarını öğrenir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Müzik etkinliklerinin çocuğun gelişimine etkisi | |
2 | Okul öncesi eğitim etkinliklerinde müziğin önemi | |
3 | Müzik etkinliği türlerini öğrenme | |
4 | Ses ayırt etme, ses dinleme, ses üretme etkinlikleri ve örnekleri | |
5 | Nefes Açma çalışmaları ve örnekleri | |
6 | Ritim Çalışmaları ve örnekleri | |
7 | Şarkı Öğretimi çalışmaları ve öğretimi | |
8 | Müzikli dramatizasyon, yaratıcı dans etkinlikleri ve örnekleri | |
9 | Müzik dinleme etkinlikleri ve örnekleri | |
10 | Yarıyıl içi sınavı | |
11 | Tekerleme, Ninni, Türk Okul Şarkıları ve Türkü gibi müzik türlerini açıklama ve örnekler verme | |
12 | Müzik planları hazırlama | |
13 | Müzik planlarını sunma | |
14 | Müzik planlarını sunma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1]Okul Öncesi Dönemde Müzik Eğitimi)(2007)Ayperi Dikici Sığırtmaç KARE YAYINLARI,İstanbul [3]İlköğretim Okulları İçin Yeni Müzik Programına Uygun Etkinliklerle Müzik Öğretimi Müzkli Bulmaca ve Oyunlar (2011). Nilgün SAZAK, Eğiten Kitap. Ankara
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek | X | |||||
4 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak | X | |||||
6 | Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak | X | |||||
7 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak. | ||||||
8 | Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak | X | |||||
9 | Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak | ||||||
10 | Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | X | |||||
11 | İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak. | ||||||
12 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. | X | |||||
13 | Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir. | X | |||||
14 | Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |