Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çocukluk Döneminde Müzik CGP 105 1 2 + 1 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ
Dersi Verenler YUSUF TIRPAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Çocuk gelişimde müziğin önemi, etkileri, sınırlılıklar ve faydaları hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Müzik etkinliklerinin çocuğun gelişimine etkisi,Okul öncesi eğitim etkinliklerinde müziğin önemi, Müzik etkinlikleri ve örnekleri, Müzik etkinliklerini planlama,  Müzik ve eğitim ilişkisi, Müzik türlerini örnekleriyle öğrenme ve sunma.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Müzik etkinliklerinin çocuğun gelişimine etkisini öğrenir.
2 Okul öncesi eğitim etkinliklerinde müziğin önemini öğrenir.
3 Müzik etkinliği türleri ve Müzik ve eğitim ilişkisini öğrenir.
4 Çocuğun eğitiminde müziğin kullanımını öğrenir.
5 Çocukta işitme duyusu gelişimini öğrenir.
6 İşitme duyusu gelişimine uygun olarak dinletilecek müzikleri öğrenir.
7 Müzik yolu ile ifade gelişimini öğrenir.
8 Müzik eğitimi yoluyla çocukta hedeflenen davranışların geliştirilmesini öğrenir.
9 Müzik faaliyetlerine aktif katılmanın sağlanması ve Repertuar çalışmalarını öğrenir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Müzik etkinliklerinin çocuğun gelişimine etkisi
2 Okul öncesi eğitim etkinliklerinde müziğin önemi
3 Müzik etkinliği türlerini öğrenme
4 Ses ayırt etme, ses dinleme, ses üretme etkinlikleri ve örnekleri
5 Nefes Açma çalışmaları ve örnekleri
6 Ritim Çalışmaları ve örnekleri
7 Şarkı Öğretimi çalışmaları ve öğretimi
8 Müzikli dramatizasyon, yaratıcı dans etkinlikleri ve örnekleri
9 Müzik dinleme etkinlikleri ve örnekleri
10 Yarıyıl içi sınavı
11 Tekerleme, Ninni, Türk Okul Şarkıları ve Türkü gibi müzik türlerini açıklama ve örnekler verme
12 Müzik planları hazırlama
13 Müzik planlarını sunma
14 Müzik planlarını sunma
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

[1]Okul Öncesi Dönemde Müzik Eğitimi)(2007)Ayperi Dikici Sığırtmaç KARE YAYINLARI,İstanbul
[2]Müziğin Okul Öncesi Eğitimde(2003)Esra Ömeroğlu,Özlem Ersoy KÖK YAYINCILIK,İSTANBUL

[3]İlköğretim Okulları İçin Yeni Müzik Programına Uygun Etkinliklerle Müzik Öğretimi Müzkli Bulmaca ve Oyunlar (2011). Nilgün SAZAK, Eğiten Kitap. Ankara

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. X
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. X
3 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek X
4 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek X
5 Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak X
6 Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak X
7 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak.
8 Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak X
9 Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak
10 Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. X
11 İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak.
12 Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. X
13 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir. X
14 Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 20
2. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
1. Ara Sınav 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 5 5
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 15 15
Toplam İş Yükü 110
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,4
Dersin AKTS Kredisi 4