Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Stres ve Kriz Yönetimi TDS 112 2 2 + 1 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör.Dr. ÖMER ÖZİŞLİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Yaşamın her alanında iş yaşamında ve iş dışı yaşamda kriz yönetimi bilincini kazandırmak, negatif stresi azaltmanın, pozitif stresi muhafaza etmenin yollarını aktarmaktır.

Dersin İçeriği

Kriz ile ilgili kavramlar, krizin boyutları, süreçleri, sonuçları, önleme, çözme ve faydaya dönüştürme faaliyetleri ile stres ile ilgili kavramlar, belirtileri ve temel aşamaları, strese neden olan faktörler ve stersin neden olduğu sonuçlar ve önleme faaliyetleri oluşturmaktadır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kriz ile ilgili kavramlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Kriz kavramı, kapsamı ve özellikleri Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Krizin boyutları ve temel etmenleri Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
4 Kriz süreci Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
5 Krizin sonuçları Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
6 Kriz yönetimi kavramı ve kapsamı Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
7 Kriz yönetimi süreci ve kriz yönetimi yaklaşımları Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
8 Krizi önleme, çözme veya faydaya dönüştürmede kullanılabilecek yöntemler Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
9 Stres ile ilgili kavramlar Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
10 ARA SINAV Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
11 Stres kavramı ve kapsamı Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
12 Stresin belirtileri ve temel aşamaları Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
13 Strese neden olan faktörler Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
14 Stresin yol açtığı sonuçlar ve stres yönetimi ve kontrolü Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kriz ile ilgili kavramlar Tutar, Hasan (2011). Kriz ve Stres Yönetimi, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
2 Kriz kavramı, kapsamı ve özellikleri Tutar, Hasan (2011). Kriz ve Stres Yönetimi, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
3 Krizin boyutları ve temel etmenleri Tutar, Hasan (2011). Kriz ve Stres Yönetimi, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
4 Kriz süreci Tutar, Hasan (2011). Kriz ve Stres Yönetimi, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
5 Krizin sonuçları Tutar, Hasan (2011). Kriz ve Stres Yönetimi, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
6 Kriz yönetimi kavramı ve kapsamı Tutar, Hasan (2011). Kriz ve Stres Yönetimi, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
7 Kriz yönetimi süreci ve kriz yönetimi yaklaşımları Tutar, Hasan (2011). Kriz ve Stres Yönetimi, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
8 Krizi önleme, çözme veya faydaya dönüştürmede kullanılabilecek yöntemler Tutar, Hasan (2011). Kriz ve Stres Yönetimi, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
9 Stres ile ilgili kavramlar Tutar, Hasan (2011). Kriz ve Stres Yönetimi, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
10 ARA SINAV ARA SINAV
11 Stres kavramı ve kapsamı Tutar, Hasan (2011). Kriz ve Stres Yönetimi, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
12 Stresin belirtileri ve temel aşamaları Tutar, Hasan (2011). Kriz ve Stres Yönetimi, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
13 Strese neden olan faktörler Tutar, Hasan (2011). Kriz ve Stres Yönetimi, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
14 Stresin yol açtığı sonuçlar ve stres yönetimi ve kontrolü Tutar, Hasan (2011). Kriz ve Stres Yönetimi, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Kaynaklar
Ders Notu

Ders Notları, Powerpoint Sunular, Konu ile ilgili web sayfaları

Ders Kaynakları

Tutar, Hasan (2011). Kriz ve Stres Yönetimi, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Çelik, Adnan (2000) , Kriz ve Stres Yönetimi, Ankara, Gazi Kitabevi.
Örnek, Ali Şahin; Aydın, Şule(2007) Kriz ve Stres Yönetimi, Ankara, Detay Yayıncılık

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. X
2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. X
3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. X
6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. X
7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. X
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 108
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,32
Dersin AKTS Kredisi 4