Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
0 0 0
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi
Dersin Türü BOS
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NURSAN ÇINAR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi
Dersin Amacı

The purpose of this course is to inform students about pregnancy, childbirth, postpartum, The purpose of this course is to inform students about pregnancy, newborn care, child care and upbringing problems and the management of these problems.

Dersin İçeriği

This course provides to the students awareness of issues related to the health of the family and the mother-child.

Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - Has sufficient knowledge about nutrition during the pregnancy and childhood 1 - 2 - A - C -
2 - Helps the establishment of mother-infant relationship 1 - 2 - 3 - A - C -
3 - Explains the normal newborn and the priorities of maintenance. 1 - 2 - 3 - 6 - A - C -
4 - Defines newborn problems and the approach in these cases. 1 - 2 - 3 - 12 - A -
5 - Explains how to communicate with children and their families 1 - 2 - 3 - A - C -
6 - Defines the accidents and protection methods seen during childhood 1 - 2 - 3 - A -
7 - Explains the effects of parent behaviours on child 1 - 2 - 3 - A -
8 - Defines diseases which are frequently seen during childhood 1 - 2 - 3 - A -
9 - Defines the first aid for accidents and injuries 1 - 2 - 3 - 6 - A - C -
Öğretim Yöntemleri: 1:Lecture 2:Question-Answer 3:Discussion 6:Motivations to Show 12:Case Study
Ölçme Yöntemleri: A:Testing C:Homework

Ders Akışı

Hafta Konular ÖnHazırlık
1 First aid in accident and injuries
2 First aid in accident and injuries
3 Home accidents in children aged 0-6 years
4 Impact of parental behavior on children
5 Impact of parental behavior on children
6 Impact of parental behavior on children
7 Nutrition during pregnancy.
8 Nutrition of pregnant and breastfeeding mother.
9 Neonatal characteristics and care.
10 Neonatal characteristics and care.
11 Advantages of breastfeeding and nutrition during childhood
12 Family-infant relationship.
13 Art of bringing up child.
14 Art of bringing up child.

Kaynaklar

Ders Notu

 

Unpublished lecture notes

Ders Kaynakları

. Taşkın, L.Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara, 2005
2. Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı (Ed; Prof.Dr. Anahit Çoşkun, İstanbul, 2000)
3. Şirin A, Kavlak O, Kadın Sağlığı, Bedray Basın Yayıncılık, İstanbul, 2011
4. Dağoğlu T.,Görak G. (2008). Temel Neonatoloji ve HEmşirelik,Yenilenmiş İkinci Baskı, Nobel Tıp Kitabevi ,İstanbul.
5. Savaşer S., YıldızS.(2009). Hemşireler için Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul.
6. Çavuşoğlu H.Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Cilt 1 genişletilmiş 9. baskı, Cilt 2 genişletilmiş 8.baskı, Sistem Ofset 2008.
7. Yavuzer, H. (2008). Çocuk Psikolojisi. (31nd ed.). İstanbul, Remzi Kitabevi.
8. Kollar L. M. (2005). Health Promotion of the Adolescent and Family. İçinde M.J. Hockenberry, D. Wilson, M. L. Winkelstein (Eds), Wong?s Essentials of Pediatric Nursing, Seventh Edition, Mosby: 494-506.
9. Neyzi, O., Ertuğrul T. (Eds), Pediatri. (4. Baskı ), 1. Cilt, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi; 211-232.


Döküman Paylaşımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
AraSinav 1 60
KisaSinav 1 15
KisaSinav 2 15
Odev 1 10
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

Etkinlik Sayısı Süresi(Saat) Toplam İş yükü(Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 2 32
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 16 2 32
Mid-terms 1 12 12
Quiz 2 8 16
Performance Task (Seminar) 1 5 5
Final examination 1 16 16
Toplam İş Yükü 113
Toplam İş Yükü /25(s) 4.52
Dersin AKTS Kredisi 4.52
; ;