Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yeni Hizmet Tasarımı | SAU 561 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SİMA NART |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Volkan Göktaş, Arş. Gör. Hazel Mihriban Karaca |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Başarılı iş stratejileri belirlemek ve yenilikçi iş modelleri geliştirmek ve uygulamak için yeni hizmetlerin tasarlanması şirketler için giderek artan bir öneme sahiptir. Bu sınıfın amacı, yeni hizmetlerin tasarımında yol gösteren kapsamlı bir dizi yöntem ve araç sunmaktır. Bir işletme yöneticisinin seçilen bakış açısına, akademik ve araştırma zorluklarının derinlemesine bir analizi de eşlik edecektir.
|
Dersin İçeriği | Yönetim sorularına odaklanacağız ve yeni bir iş modeli bağlamında yeni bir hizmet konsepti tasarlamak için farklı görevleri organize eden bir çerçeve uygulayacağız. Yenilikçi hizmetlerin sistematik tasarımı için özel bir odak ve aşamalı bir metodoloji olacaktır. Farklı yöntemleri neden ve ne zaman uygulayacağımızı ve genel tasarım sürecini nasıl yöneteceğimizi öğreneceğiz.
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hizmet tasariminin temelini teşkil eden kavram ve olguları tanımlar ve örnekler verir | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Hizmet sektorunun ozellikleri ve Pazar basarisi acisindan hizmet tasariminin onemini bilir | Gösterip Yaptırma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Hizmet palanlamasinin nasil yapilacagini ve asamalarini tanimlar | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
4 | Basarili hizmet tasarimi uygulamalari için kritik faktörleri tanimlar ve degerlendirir | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hizmet kavrami ve hizmet sektoru | ilgili ünite ve notlar |
2 | Surec tasarimi ve hizmet kavrami iliskisi | ilgili ünite ve notlar |
3 | Boşluk (GAP) modeli ve onemi | ilgili ünite ve notlar |
4 | Hizmet tasarimi prensipleri | ilgili ünite ve notlar |
5 | Hizmet plani (blue print) hazırlama | ilgili ünite ve notlar |
6 | Hizmet tasarimi organizasyonu | ilgili ünite ve notlar |
7 | Hizmet tasarimi ve teknoloji ilişkisi | ilgili ünite ve notlar |
8 | Hizmet tasarimi uygulama | ilgili ünite ve notlar |
9 | Ara Sınav | ilgili ünite ve notlar |
10 | Hizmet tasarimi geliştirme | ilgili ünite ve notlar |
11 | Iyi tasarlanmis bir hizmet tasariminin ozellikleri | ilgili ünite ve notlar |
12 | Hizmet tasariminda basari kriterleri | ilgili ünite ve notlar |
13 | Sinif uygulamasi ve sunumlar | ilgili ünite ve notlar |
14 | Sinif uygulamasi ve sunumlar | ilgili ünite ve notlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Business model generation : a handbook for visionaries, game changers, and challengers, Hoboken, |
Ders Kaynakları | Services Marketing: People, Technology, Strategy 8th Edition, World Scientific. |
Sıra | İŞLETME FAKÜLTESİ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X |
Sıra | İŞLETME BÖLÜMÜ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
1. Proje / Tasarım | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 16 | 16 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |