Ders Bilgileri
Yazdır
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
0 | 0 | 0 |
Ön Koşul Dersleri | |
---|---|
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | |
Dersin Türü | BOS |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. YİĞİT HAKAN ÜNLÜ |
Dersi Verenler |
Öğr.Gör. YİĞİT HAKAN ÜNLÜ |
Dersin Yardımcıları |
Research assistant Gül Kaplan Ekemen
|
Dersin Kategorisi | |
Dersin Amacı |
To have the ability of performing and teaching skills of İzmir Region of the Turkish Folk Dances; to introduce the music and the instruments of the region; to have an opinion of the clothing and the toilet traditions of the region. |
Dersin İçeriği |
The examples of the men and women dances of Zeybek Genre that generates the main dance traditions of the region. |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1 - The student can describe the tradition of Zeybek Dances. He can identify the costumes used in İzmir region of Turkish Folk Dances, he can write the rhythmic and melodic structure of the dances | 1 - 2 - | A - B - C - |
2 - The student can illustrate the men and women dances of İzmir region. | 1 - 2 - | A - B - C - |
3 - He can prepare his body for the local manner of the region. | 4 - 6 - 7 - | A - F - |
4 - He can perform the movements of the region himself. | 4 - 6 - | A - F - |
5 - He can perform the movements of the region conveniently to the manner ant the rhythmical strucure of the region. | 4 - 6 - 7 - | A - F - |
6 - He can evaluate the dances, the clothings and the musical elements according to the properties of the region. | 4 - 6 - | A - F - |
Öğretim Yöntemleri: | 1:Lecture 2:Question-Answer 4:Drilland Practice 6:Motivations to Show 7:Role Playing |
Ölçme Yöntemleri: | A:Testing B:Oral Exam C:Homework F:Performance Task |
Ders Akışı
Hafta | Konular | ÖnHazırlık |
---|---|---|
1 | Introduction, Information for the lesson, visual presentation about the dances of the region, theoretical data. | |
2 | The explanation of the terms: Zeybek, Efe, Kızan. | |
3 | The explanation of the features of the music-rhythm and the clothing of the region dances. | |
4 | Ötme Bülbül, Karyolamın Demiri, Harmandalı dances. | |
5 | Yalabık, Hantuman, Ey Yüceler dances. | |
6 | Sebai, Somali, Süslü Jandarma dances | |
7 | Eski Harmandalı, Koca Ümmet, Kordon Zeybeği dances | |
8 | Zahide Molla, Hürmüz Hanım Zeybeği dances | |
9 | Seğmen (Bıçak), Hazeli dances | |
10 | Soğuk Kuyu Zeybeği, Meyhaneler dances | |
11 | Arpazlı, Dağlı dances | |
12 | Kasnak Zeybeği, Fıstık dances | |
13 | Practices for Stage Patterns. | |
14 | General review. |
Kaynaklar |
||
---|---|---|
Ders Notu | ||
Ders Kaynakları |
Döküman Paylaşımı |
---|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | KatkıDüzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
---|---|---|
AraSinav | 1 | 40 |
KisaSinav | 1 | 15 |
KisaSinav | 2 | 15 |
Odev | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yıliçinin Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü
Etkinlik | Sayısı | Süresi(Saat) | Toplam İş yükü(Saat) |
---|---|---|---|
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 2 | 32 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 16 | 2 | 32 |
Mid-terms | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 2 | 2 | 4 |
Assignment | 1 | 5 | 5 |
Final examination | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 79 | ||
Toplam İş Yükü /25(s) | 3.16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3.16 |