Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kritik Analitik Düşünce Becerileri | SAU 557 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ABDULKADİR ALTINSOY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Bünyamin Yasin Çakmak Arş. Gör. Fatih Sert |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Katılımcıların eleştirel düşünce becerilerini geliştirmek ve bu becerilerini aktif şekilde uygulamalarına zemin hazırlamaktır. |
Dersin İçeriği | Düşünme kavramının Açıklanması Karar Alma ve Düşünme Özellikleri Kritik Düşünme, Eleştirel Yaklaşım ve Analitik Kavramlarının Açıklanması Argüman,Retorik,Öncül, Çıkarım Kavramlarının Açıklanması Argüman Oluşturma ve Değerlendirme Mantık,Tümdengelim,Tümevarım Kavramları Algı Yönetimi ve Basamakları Ara Sınav Kritik ve Analtik Düşünme Aşamaları Kritik ve Analtik Düşünme Önündeki Engeller Aldatıcı muhakeme,Safsata Dil Kalıpları ve Örnekleri Doğru Bilgi, İnanç ve Görelilik Kavramları Medya ve Propaganda Bağlamında Kritik ve Analtik Düşünme
Kritik Düşünme, Eleştirel Yaklaşım, Analitik Kavramlarının Açıklanması
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eleştirel Düşünme Becerileri Kazanmak | Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Karar Alma ve Düşünme | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | |
3 | Argüman Oluşturma | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | |
4 | Mantık Kavramları | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | |
5 | Kritik Analitik Düşünme Önündeki Engeller | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | |
6 | Aldatıcı Muhakeme ve Safsata | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | |
7 | Medya ve Propaganda | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Düşünce Kavramı, KAD Kavramı ve önemi, Birey Olarak Farkındalık ve Kritik Analitik Düşünme Bakış Açısından Vazifelerimiz, Dil ve Düşünme . Kritik ve Analitik Düşünmenin Önündeki Engeller, Muhakeme, Delillerle Sorgulama | Ders Notları |
2 | Hedef Belirleme | Ders Notları |
3 | Algılama Yönetimi, Farkındalık Kültürü Oluşturmada Algıda Seçicilik | Ders Notları |
4 | Safsata Kılavuzu | Ders Notları |
5 | Safsata Kılavuzu | Ders Notları |
6 | Propaganda ve İkna teknikleri | Ders Notları |
7 | Propaganda ve İkna teknikleri | Ders Notları |
8 | Kitleler Psikolojisi | Ders Notları |
9 | Sor, Sorgula, Muhakeme Et | Ders Notları |
10 | Evhamlı ve kaygılı olmayı bırak | Ders Notları |
11 | Çelişkileri fark et | Ders Notları |
12 | Arzularına gem vur Makul ol | Ders Notları |
13 | Kritik Okuma, Örnek Makale Analizi | Ders Notları |
14 | Kritik Okuma, Örnek Makale Analizi | Ders Notları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Eleştirel Düşünme Kılavuzu,Tracy Bowell, Gary Kemp,TÜBİTAK Yayınları |
Sıra | SAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık yönetimi alanına özgü yetkinlikler kazandırmak | ||||||
2 | Sağlık sektöründe inovasyon ve girişimcilik özellikleri kazanmak | ||||||
3 | Etkili, sözlü ve yazılı iletişim ve profesyonel sunum yapmak | ||||||
4 | Güncel sağlık yönetim bilgilerine erişmek/ulaşmak ve ekip arkadaşlarına aktarma becerisi kazanma | ||||||
5 | Örgütsel verileri analiz etmek | ||||||
6 | Liderlik vasıflarını güncel sorunların çözümünde kullanmak | ||||||
7 | Sağlık ekosisteminin gerektirdiği sorumluluk bilincine sahip olmak | ||||||
8 | Sağlık hizmeti sunumunda yasal ve etik davranışlarda bulunmak | ||||||
9 | Sağlık hizmetleri sunumunu etkileyen küresel bağlamı değerlendirmek | ||||||
10 | Küresel sağlık hizmetlerindeki gelişimi kavramak/anlamak/yorumlamak |
Sıra | İŞLETME BÖLÜMÜ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |