Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretmenlik Mesleğine Giriş EBB 111 1 3 + 0 3 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı ÖĞRENCİLERİN EĞİTİM BİLİMLERİ HAKKINDA GENEL BİR BİLGİYE VE ÖNGÖRÜYE SAHİP OLMALARINI SAĞLAMAK
Dersin İçeriği Öğretmenlik mesleğinin özellikleri,sınıf ve okul çevresi,eğitimin bazı alanlarla ilişkisi(psikoloji,felsefe,hukuk),türk eğitim sistemi hakkında bilgi sahibi olmak
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 MESLEK KAVRAMINI AÇIKLAMA Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNİN ÖZELLİKLERİNİ SIRALAMA Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 SINIF VE OKUL ÇEVRESİNİ TANIMLAR Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 EĞİTİMİN SOSYAL, POLİTİK VE EKONOMİK TEMELLERİNİ AÇIKLAR Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 EĞİTİMİN BAZI ALANLARLA (PSİKOLOJİ,FELSEFE,HUKUK,EKONOMİ) İLİŞKİLERİNİ YORUMLAR Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE GENEL İŞLEYİŞİNİ ÖRNEKLER Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
7 EĞİTİMDE ALTERNATİF BAKIŞ AÇILARINI KARŞILAŞTIRIR Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 GİRİŞ
2 EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNİN ÖZELLİKLERİ VE İLKELERİ
4 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNİN ÖZELLİKLERİ VE İLKELERİ
5 SINIF VE OKUL ÇEVRESİ
6 EĞİTİMDE ALTERNATİF BAKIŞ AÇILARI
7 EĞİTİMİN SOSYAL TEMELLERİ
8 EĞİTİMİN POLİTİK TEMELLERİ
9 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ ve FELSEFESİ
10 ARA SINAV
11 EĞİTİM VE HUKUK
12 EĞİTİM VE EKONOMİ
13 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ
14 ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE MODELLER
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları ERDEM, MÜNİRE(2007)EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ ANKARA ARKADAŞ YAYINLARI
BAŞARAN,İ.ETHEM(2007)EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ ANKARA EKİNOKS YAYINLARI
ŞİŞMAN,MEHMET(2006)EĞİTİM BİLİMLERİNE GİRİŞ ANKARA PEGEM A YAYINCILIK
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Motor teknolojileri ve temel imalat işlemleri üzerine mesleğini icra edebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak
2 Motor prensip ve sistemlerinin teorik ve pratik uygulamalarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak
3 Taşıt sistemlerinin teorik ve pratik uygulamalarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak
4 Motor/taşıt sistem ve donanımlarının test, kontrol ve bakımlarını yapabilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak
5 Motor/taşıt sistemleri arızacılığı, yenileme/yenileştirme işlemlerinde güncel bilgi ve becerilere sahip olmak
6 Temel ve mühendislik bilimleri alanlarında güncel bilgi birikimine sahip olmak
7 Mesleğiyle ilgili çalışmaları yapabilecek güncel elektrik-elektronik-bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olmak
8 Mesleğiyle ilgili çalışmaları yapabilecek yabancı dil bilgi ve becerilerine sahip olmak
9 Alanıyla ilgili konularda tasarım, proje ve araştırma projelerini yapabilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak
10 Mesleğiyle ilgili işletmecilik/yönetim/iş güvenliği alanlarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak X
11 Alanıyla ilgili konularda eğitim/öğretim faaliyetlerini gerçekleştirebilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak X
12 Sektörel bazda çalışmalar yapabilecek bilgi birikimine sahip olmak X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 5 5
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 81
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,24
Dersin AKTS Kredisi 3