Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
BASICS OF ADVERTISING HIR 118 2 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü ZORUNLU
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TUBA ÇEVİK ERGİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi
Dersin Amacı

It is aimed that students have a general perspective of advertising its basic concepts.

Dersin İçeriği

The concept of advertising and its mission, history of advertising, kinds of advertisement, relationship between advertising and other diciplines, consumer behaviour and advertising strategies

Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - Define advertisement. 1 - 2 - 3 - 4 - 16 - A - C - D -
2 - Understand the effect of advertisiment on consumer beheviour. 1 - 2 - 3 - 4 - 10 - 16 - A - C - D -
3 - Figure out the advertising medium. 1 - 2 - 3 - 4 - 10 - 16 - A - C - D -
4 - Define the kinds of advertisiment. 1 - 2 - 3 - 4 - 10 - 16 - A - C - D -
5 - Understand the history of advertising. 1 - 2 - 3 - 4 - 16 - A - C - D -
6 - Develop advertising strategies. 1 - 2 - 3 - 4 - 10 - 16 - A - C - D -
Öğretim Yöntemleri: 1:Lecture 2:Question-Answer 3:Discussion 4:Drilland Practice 16:Project Based Learning 10:Brain Storming
Ölçme Yöntemleri: A:Testing C:Homework D:Project / Design

Ders Akışı

Hafta Konular ÖnHazırlık
1 Introduction Filiz Balta Peltekoğlu, Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, Beta. Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say.
2 Advertising cancept and its mission Filiz Balta Peltekoğlu, Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, Beta. Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say.
3 Advertisement and society Filiz Balta Peltekoğlu, Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, Beta. Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say.
4 History of advertising Filiz Balta Peltekoğlu, Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, Beta. Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say.
5 Kinds of advertisement Filiz Balta Peltekoğlu, Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, Beta. Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say.
6 Advertising and consumer behaviour Filiz Balta Peltekoğlu, Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, Beta. Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say.
7 Midterm Exam
8 Relationship between advertising and other diciplines I Filiz Balta Peltekoğlu, Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, Beta. Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say.
9 Relationship between advertising and other diciplines II Filiz Balta Peltekoğlu, Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, Beta. Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say.
10 Advertising medium Filiz Balta Peltekoğlu, Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, Beta. Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say.
11 Creativity in advertising Filiz Balta Peltekoğlu, Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, Beta. Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say.
12 Student projects I
13 Student projects II
14 Final exam

Kaynaklar

Ders Notu
Ders Kaynakları

Filiz Balta Peltekoğlu, Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, Beta.
Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say.
Uğur Batı, Reklamın Dili, Alfa.
Gülbuğ Erol, Reklam ve Medya Planlaması, Beta.
Sedat Şimşek, Reklam ve Geleneksel İmgeler.
Sedat Şimşek, Küresel Marka Reklamları.


Döküman Paylaşımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5
1 Knows Pr and Advertising Theories X
2 Has social reponsibility X
3 Knows how to communicate effectively X
4 Creates Pr and Advertising projects. X
5 Manages media relations X
6 Creates persuasive messages by using images and words X

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
AraSinav 1 50
KisaSinav 1 10
Odev 1 10
ProjeTasarim 1 30
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

; ;