Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kriz İletişimi ve Yönetimi HIR 024 0 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TUĞÇE BORAN
Dersi Verenler Doç.Dr. TUĞÇE BORAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Krizlerden başarıyla çıkmanın en önemli unsurlarından bir olan "kriz iletişimi"nin ne olduğu, nasıl planlandığı ve nasıl yürütülmesi gerektiği bu dersin amacını oluşturur. Kriz dönemlerinde izlenecek iletişim stratejisi ve taktikler, Kriz iletişimi yönetiminde dikkat edilmesi gereken unsurlar ve Krizi fırsata dönüştürme de en etkili yöntemlere yer verilecektir.

Dersin İçeriği

Kriz Kavramı,

İşletmelerin Krizle Karşılaşmasında Etkili Olan Faktörlerin İncelenmesi,

Krizlerin Ortaya Çıkmasında İç ve Dış Çevre Faktörlerinin Etkileşimi,

Kriz Sürecinin Aşamaları,

Kriz Sürecinin İşletmeler Üzerinde Yarattığı Etkilerin İncelenmesi,

Kriz Yönetimi,

Krize Hazırlıklı Olma Düzeyi,Krize Yanıt Yöntemleri,

Krize Yanıt ve Stratejik Öncelikler

Krize Yanıt Sürecinde Liderlik,

Krize Karşı Planlama,

Kriz Dönemlerinde Karar Alma 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kriz kavramı, işletmeler açısından kriz yaratan faktörler, kriz sürecinin aşamaları ve kriz yönetimi kavramına dair bilgi sahibi olur Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Kriz iletişimi süreci, kriz öncesi anı ve sonrasında yapılacak çalışmaları bilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem,
3 Olası krizlerin yaşanmaması için ne şekilde önlemler alınması gerektiği öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
4 Kriz yönetiminde yeni teknolojileri kullanabilir. Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun,
5 Kriz döneminde medya ile ilişkilerin nasıl yürütülmesi gerektiği öğrenir. Tartışma, Problem Çözme, Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kriz kavramı ve kriz yönetimi
2 Kriz yönetiminin tarihsel gelişimi / Kriz yönetimi stratejileri ve modelleri
3 Kriz iletişimi yönetiminin halkla ilişkiler çalışmalarındaki yeri ve önemi / İtibar Bağı
4 Risk ve sorun yönetimi / Kriz türleri
5 Kriz iletişimi yönetiminin evreleri ve planı
6 Sanal ortamda kriz ve kriz iletişimi yönetimi
7 ARA SINAV
8 ÖDEV SUNUMLARI VE TARTIŞMA
9 ÖDEV SUNUMLARI VE TARTIŞMA
10 ÖDEV SUNUMLARI VE TARTIŞMA
11 ÖDEV SUNUMLARI VE TARTIŞMA
12 ÖDEV SUNUMLARI VE TARTIŞMA
13 ÖDEV SUNUMLARI VE TARTIŞMA
14 GENEL DEĞERLENDİRME
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Kriz Yönetimi - Aylin Pira / Çisil Sohodol

Kriz Geliyorum Der /Salim Kadıbeşegil

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. X
2 X
3 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. X
5 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. X
7 Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. X
8 Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 20
Toplam 60
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 0 0
Ödev 1 15 15
Final 1 20 20
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5