Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
THEORİES OF COMMUNICATION ILT 201 3 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü ZORUNLU
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi KADRİYE UZUN
Dersi Verenler Arş.Gör. AYŞE GÜL TOPRAK
Dr.Öğr.Üyesi MEHMET GÜZEL
Dr.Öğr.Üyesi KADRİYE UZUN
Dersin Yardımcıları

Res. Asst. Damla KARŞU, Res. Asst. Aynülhayat UYBADİN

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

The course goal is to take theories and models occur in communication within a conceptional frame.

Dersin İçeriği

In the couse communication models? historical evolution, mass media?s cultural ve social effects and theories of impact are taken by classifing basic communication models.

Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - Defines theory, method and models in communication. 1 - 2 - 3 - A - C - D -
2 - Gets information about mass communication?s impacts on culture and society. 1 - 2 - 3 - A - C - D -
3 - Explains the situation and importance of new communication tools for society. 1 - 2 - 3 - 10 - A - C - D -
Öğretim Yöntemleri: 1:Lecture 2:Question-Answer 3:Discussion 10:Brain Storming
Ölçme Yöntemleri: A:Testing C:Homework D:Project / Design

Ders Akışı

Hafta Konular ÖnHazırlık
1 Historical Evolution of Mass Media Models
2 Classify The Mass Media Models
3 Communication Schools
4 Basic Communication Models
5 Effects of Mass Communication On Culture and Society
6 Models About The Effects Of Mass Communication On Culture and Society
7 Audience-Centered Models
8 Quiz
9 General View to Media Effects
10 Media Effects Theories
11 Organizing, Selecting and Producing of Mass Media
12 New Mass Media And Its Functions
13 Information Society
14 Individual Enlightenment Against Media Effects

Kaynaklar

Ders Notu

1. Işık, Metin (2008). Kitle İletişim Teorilerine Giriş. Konya: Eğitim Kitabevi.

Ders Kaynakları

Alemdar, K. & Erdoğan ,  İ. (1998) Başlangıçten Günümüze İletişim Kuram ve Araştırmaları.Ankara:MY Yayınları

Yaylagül, L.(2016). Kitle İletişim Kuramları: Egemen ve Eleştirel Yaklaşımlar. İstanbul: Dipnot Yayınları

Güngör, N. (2011).İletişim Kuramlar Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi

Işık, M. (2008). Kitle İletişim Teorilerine Giriş. Konya:Eğitim Kitabevi


Döküman Paylaşımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5
1 Knows Pr and Advertising Theories X
2 Has social reponsibility X
3 Knows how to communicate effectively X
4 Creates Pr and Advertising projects. X
5 Manages media relations X
6 Creates persuasive messages by using images and words X

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
AraSinav 2 50
KisaSinav 1 20
Odev 4 15
SozluSinav 3 15
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

; ;