Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Reklam Analizleri HIR 531 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. METİN IŞIK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Reklamcılık uygulamaları konusunda bilgi vermek ve analiz yapma becerisi kazandırmak. 

Dersin İçeriği

Reklam nedir?

Reklamın İşlevleri

Reklamda Anlatım Biçimi

Reklam Etiği

Reklam Nasıl Çözümlenir?

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Reklam analizlerinin önemini açıklar Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap,
2 Reklamda anlam yaratmanın unsurlarını sıralar Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Reklam Tarihine Yolculuk
2 Reklamın İşlevleri
3 Reklamda Anlatım Biçimleri
4 Televizyon Reklamlarında Etik
5 Göstergebilim ve Reklam
6 Göstergebilimsel Reklam Çözümlemeleri
7 Göstergebilimsel Çözümleme Örnekleri
8 Ara Sınav
9 Toplumbilimsel Çözümleme
10 İdeolojik-Marksist Çözümleme
11 Feminist Çözümleme
12 Örnek Reklam Çözümlemeleri
13 Örnek Reklam Çözümlemeleri
14 Örnek Reklam Çözümlemeleri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Peltekoğlu B. Filiz: Kavram ve kuramlarıyla reklam. 

Küçükerdoğan, Rengin: Reklam Nasıl Çözümlenir

Becan, Cihan: Reklamı Tersyüz Etmek

Aytekin Pınar: Televizyon Reklamlarında Etik

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerini eleştirel bir gözle değerlendirir. X
2 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında analitik düşünme yetisi geliştirir. X
3 Hedef kitleyi Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerine yönelik olarak analiz eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında alan araştırması unsurlarını tanımlar. X
5 Kurumsal iletişim iile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. X
6 Bilgi iletişim teknolojileri bağlamında yeni Halkla İlişkiler ve Reklamcılık anlayışlarının sektöre uygulanmasının bilinci ile hareket eder. X
7 Halkla İlişkiler ve Reklam uygulamaları çerçevesinde kalitenin arttırılmasının öneminin farkındadır. X
8 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında medya araçlarını kullanırken etik değerleri göz önünde bulundurur. X
9 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık mesleğini bir yaşam tarzı olarak benimser. X
10 Halkla ilişkiler faaliyetlerinin imaj ve itibar ve markayı geliştirdiğini kavrar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
1. Ara Sınav 50
1. Proje / Tasarım 20
1. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 2 8 16
Proje / Tasarım 1 15 15
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 157
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,28
Dersin AKTS Kredisi 6