Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Müzik Psikolojisi MZB 526 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MÜRVET NEVRA KÜPANA
Dersi Verenler Doç.Dr. MÜRVET NEVRA KÜPANA,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Müzik psikolojisine ilişkin kuramları öğrenmek, bu alandaki bilimsel çalışmaları incelemek ve değerlendirmelerde bulunmak amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Müzik ve psikoloji ilişkisinin öğrenilmesi, kavramsal boyutta müzik psikolojisinin incelenmesi, bilişsel müzik psikolojisi, gelişimsel müzik psikolojisi, müziğin sosyal psikolojisi kuramlarının incelenmesi, nöroloji, nörofizyoloji, akustik gibi bilim dallarıyla müziği ilişkilendiren çalışmaların incelenmesi, bilimsel formata uygun olarak müzik psikolojisi kapsamına giren konularda derleme çalışmalarının yapılması.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Müzik ve psikolojisi ilişkisini değerlendirir.
2 Müzik psikolojisinin alt dallarını kuramsal olarak açıklar.
3 Müzik psikolojisi alanındaki bilimsel çalışmaları inceler.
4 Müzik psikolojisi alanındaki bilimsel çalışmaları değerlendirir.
5 Müzik psikolojisi kapsamında derleme çalışması yapar.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kavram boyutunda müzik psikolojisi
2 Müzikal algılama
3 Müzik ve beyin
4 Müzikal gelişim
5 Müzikal beceriler ve öğrenme
6 Müzikal performans
7 Müzikal yaratıcılık
8 Müzik ve duygu
9 Müzikal iletişim
10 Müzik terapi
11 Makale inceleme ödevlerinin sunumu ve tartışılması
12 Araştırma ödevlerinin sunumu ve tartışılması
13 Araştırma ödevlerinin sunumu ve tartışılması
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Deutsch, D. (2013). The psychology of music (3rd. Ed.). New York: Academic Press.

G. Otacıoğlu, S. (2008). Müzik psikolojisi I: Müzik psikolojisinin ABC’si. Ankara: Öğreti.

Hallam, S., Cross, I., & Thaut, M. (2008). Oxford handbook of music psychology. Oxford: Oxford University Press.

Hallam, S. (2015). The power of music: A research synthesis of the impact of actively making music on the intellectual, social and personal development of children and young people . London: Music Education Council.

Lehmann , A. C., Sloboda, J. A., & Woody, R. H. (2007). Psychology for musicians: Understanding and acquiring the skills. Oxford: Oxford University Press.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. X
2 Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. X
3 Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. X
4 Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. X
5 Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. X
6 Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
7 Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir X
8 Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. X
9 Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. X
10 Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. X
11 Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 25
1. Performans Görevi (Seminer) 25
2. Performans Görevi (Seminer) 25
2. Ödev 25
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Final 1 3 3
Kısa Sınav 1 3 3
Ödev 4 3 12
Performans Görevi (Seminer) 4 3 12
Toplam İş Yükü 158
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,32
Dersin AKTS Kredisi 6