Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Müzikte Üslup Tavır Tartışmaları MZB 508 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SERTAN DEMİR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Üslûp ve tavır tartışmalarını müzikal açıdan değerlendirebilmek
Dersin İçeriği Üslûp ve tavır konusuna yakın bilim ve sanat dallarındaki tartışmaları dahil ederek müzikal bir tanım belirlemek. Belirlenen bu tanım dahilinde Türk halk müziğindeki üslûp ve tavırları sınıflandırma.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sanatta üslûp çalışmalarını bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma,
2 Müzikte üslûp çalışmalarını bilir ve sınıflandırır Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma,
3 Türk halk müziğindeki üslûp ve tavır tartışmalarını ve tanımlarını bilir Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Gözlem,
4 Türk halk müziğindeki üslûp ve tavırları bilir sınıflandırmasını yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sanat ve sanat sınıflaması
2 Müzik ve müzik sınıflaması
3 Üslûp tanımları ve sınıflaması
4 Üslûpların sanat ve müziğe yansıması
5 Tavır tanımları
6 Türk halk müziğindeki üslûp ve tavırları belirleme yöntemleri
7 Harput üslûbu ve bu üslûp dahilindeki tavırlar
8 Bozok üslûbu ve bu üslûp dahilindeki tavırlar
9 Ege üslûbu ve bu üslûp dahilindeki tavırlar
10 Karadeniz üslûbu ve bu üslûp dahilindeki tavırlar
11 Güneydoğu Anadolu üslûbu ve bu üslûp dahilindeki tavırlar
12 Trakya üslûbu ve bu üslûp dahilindeki tavırlar
13 Konya-Silifke (Karaman) üslûbu ve bu üslûp dahilindeki tavırlar
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu Demir, Sertan (2013), "Türk Halk Müziğinde Türler", Usar Yay., İstanbul
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur.
2 Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar.
3 Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır.
4 Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir.
5 Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır.
6 Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir.
7 Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir
8 Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır.
9 Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir.
10 Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir.
11 Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
2. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 2 2
Proje / Tasarım 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
Dersin AKTS Kredisi 6