Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
PREVENTIVE GUIDANCE AND CRISIS MANAGEMENT ORH 506 0 2 + 2 3 8
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Yüksek Lisans
Dersin Türü ZORUNLU
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MURAT İSKENDER
Dersi Verenler Doç.Dr. MURAT İSKENDER
Dersin Yardımcıları Res. Asisst. Çınar Kaya
Dersin Amacı
Ensuring that psychological counselors are self-conscious about the trauma.
Dersin İçeriği
Definition and Scope of trauma, Post-Traumatic Stress Reactions, Effects of Trauma on Individuals and Families
Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - Recognizes the critical events 1 - 9 - 12 - A - C -
2 - Recognizes trauma. 1 - A - C -
3 - Recognizes thepsychology of loss. 1 - 3 - 9 - A - C -
4 - Recognizes the methods of children for recovery in disasters. 1 - 2 - 3 - A - C -
5 - Recognize the psychological results of earthquakes. 1 - 3 - A - C -
6 - Recognizes the process of mourning. 1 - 3 - 12 - A - C -
Öğretim Yöntemleri: 1:Lecture 9:Simulation 12:Case Study 3:Discussion 2:Question-Answer
Ölçme Yöntemleri: A:Testing C:Homework

Ders Akışı

Hafta Konular ÖnHazırlık
1 Definition and Scope of trauma
2 Post-Traumatic Stress Response
3 Effects of Trauma on Individuals and Families
4 Psychological Information after Critical events, Trauma and Loss.
5 The methods of children for recovery in disasters.
6 Identification and mitigation of earthquake´s psychological results
7 Mourning
8 Preparation of appropriate settings for a successful ıntervention group
9 Framework of the recovery
10 Implementation Principles
11 Identification of At-Risk Students
12 Psycho-social classroom ıntervention for earthquake victim students
13 Psycho-social ıntervention
14 Evaluation

Kaynaklar

Ders Notu Gupta L, Ve Diğerleri , Çocuklar Ve Felaket. Toplanma Tekniklerinin Öğretilmesi, MEB- UNİCEF : Psiko-Sosyal Okul Projesi, Türkiye Haziran 2001

Öztan N, Ve Diğerleri , Travma Sonrası Normal Tepkiler, MEB- UNİCEF Psiko-sosyal Okul Projesi,Türkiye Aralık 2001 , (Yayımlanmamış Lisans Tezi),
U.Ü.İ.F., Bursa-1997
Ders Kaynakları

Döküman Paylaşımı

1KRİZE MÜDAHALE
1KRİZE MÜDAHALE
2Kriz Kavramı ve Krize Müdahalenin Temel Unsurları (2)
2Kriz Kavramı ve Krize Müdahalenin Temel Unsurları (2)
3 İntihara eğilimli birine nasıl yardım etmeliyiz
3 İntihara eğilimli birine nasıl yardım etmeliyiz
Risk Faktörleri
KRİZ DANIŞMANLIĞI
PİY(Psikolojik İlk Yardım)
çocuk ve ergenlerde kriz değerlendirmesi ve vaka formülasyonu
ergenlik döneminde intihar
KENDİNE ZARAR VERME
AİLEDE BOŞANMA
6. h. müdahale programları
ÖDEV
Çocuk İstismarı ve İhlali - Kopya
ZORUNLU GÖÇ VE MÜLTECİ PSİKOLOJİSİ
Sanal zorbalık
ALKOL MADDE BAĞIMLILIĞI VE PSİKOLOJİK MÜDAHALE YÖNTEMLERİ

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5
1 X
2 X
3 X
4 X
5 X
6 X
7 X
8 X
9 X
10 X

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
AraSinav 1 40
Odev 1 60
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 20
Finalin Başarıya Oranı 80
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

Etkinlik Sayısı Süresi(Saat) Toplam İş yükü(Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 4 64
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 16 7 112
Mid-terms 1 10 10
Assignment 1 10 10
Final examination 1 15 15
Toplam İş Yükü 211
Toplam İş Yükü /25(s) 8
Dersin AKTS Kredisi 8
; ;