Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Klinik Nöropsikoloji FZL 602 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ATİLA EROL
Dersi Verenler Prof.Dr. ATİLA EROL,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı ileri düzeyde klinik nöropsikoloji alanında öğrenciye bilgi aktarımını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Bu derste ileri düzeyde öğrenme ve bellek, şizofrenide düşünce bozuklukları, anksiyete bozuklukları, duygudurum bozuklukları, demans biyolojisi, uyku ve uyku bozuklukları, deliriyum ve bilinç bozuklukları ve şizofreni anlatılacaktır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Nöropsikoloji hakkında genel ve ileri düzeyde bilgi sahibi olur Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
2 İleri düzeyde öğrenme konusunu kavrayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
3 Bellek konularını kavrayabilir Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
4 Şizofrenide düşünce bozukluklarını kavrayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
5 Anksiyete bozukluklarını kavrayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
6 Duygudurum bozukluklarını anlayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
7 İleri demans biyolojisini kavrayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
8 Uyku mekanizmasını kavrayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
9 Uyku bozukluklarını kavrayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
10 Deliriyum mekanizmasını kavrayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
11 Bilinç mekanizmasını kavrayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
12 Bilinç bozukluklarını kavrayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
13 İleri şizofreni biyolojisini kavrayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
14 Şizofreni bozukluklarını kavrayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İleri klinik nöropsikoloji Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
2 Öğrenme mekanizması Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
3 İleri bellek biyolojisi Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
4 Şizofrenide düşünce bozuklukları mekanizması Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
5 Anksiyete bozuklukları Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
6 Duygudurum bozuklukları Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
7 İleri demans biyolojisi Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
8 Uyku mekanizması Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
9 Uyku bozuklukları Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
10 Deliriyum mekanizması Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
11 Bilinç mekanizması Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
12 Bilinç bozuklukları Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
13 İleri şizofreni biyolojisi Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
14 Şizofreni bozuklukları Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
Kaynaklar
Ders Notu Eric P. Widmaier. Vander İnsan Fizyolojisi
Ders Kaynakları Arthur C. Guyton, John A. Hall. Tıbbi Fizyoloji
Ganong´un Tıbbi Fizyolojisi
Eric P. Widmaier. Vander İnsan Fizyolojisi
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Fizyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
2 Bireysel olarak veya araştırma grupları içinde bilimsel projelere dâhil olma ve sorumluluk alma özgüvenini edinmek
3 Fizyoloji alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlamak, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapmak ve çözüm önerileri getirmek.
4 En az bir yabancı dilde araştırma yapabilecek düzeye sahip olmak.
5 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, çevresel, bilimsel ve etik değerleri gözetmek
6 Yüksek lisans eğitimi sırasında kazandığı bilgi ve becerileri eleştirel yolla değerlendirerek, alanıyla ilgili edinmesi gereken yeni bilgileri ve bilgi kaynaklarını belirlemek ve öğrenim gereksinimlerini gidereceği etkinliklere katılmak.
7 Fizyoloji alanında uygulanan teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak.
8 Fizyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek.
9 Bilimsel araştırmanın hazırlanma ve uygulama süreçlerine katılarak deneyim sahibi olmak.
10 Programda fizyoloji ile ilişkili konularında edindiği temel bilgileri yazılı, sözlü ve görsel olarak ulusal ve uluslararası düzeyde etkin bir şekilde ifade edebilmek.
11 Fizyoloji alanı ile ilgili çalışmalarda kullanılan laboratuvar yöntemlerini uygulayabilmek
12 Çalışmalarının sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak sunabilmek.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 30
1. Final 70
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 4 4
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,52
Dersin AKTS Kredisi 6