Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Endüstriyel Kalıplarda Termomekanik Analiz IMM 546 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi OSMAN İYİBİLGİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Endüstride kullanılan kalıplarda oluşan ısı transferini ve sıcaklık dağılımlarını bilgisayar ortamında modellemek ve gerçek değerlerle mukayese edebilmek

Dersin İçeriği

Endüstriyel kalıplar ve sınıflandırılması, Kalıplarda ısı transferi, Sınır şartları ve Yükler, Sonlu elemanlar uygulaması

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Endüstride kullanılan kalıplarda oluşan ısı transferini ve sıcaklık dağılımlarını bilgisayar ortamında modelleyebilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem,
2 Endüstride kullanılan kalıplarda oluşan ısı transferini ve sıcaklık dağılımlarını bilgisayar ortamında modellenen değerleri gerçek değerlerle mukayese edebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Endüstriyel Kalıplar ve Sınıflandırılmaları
3 Basınçlı Kalıplar, Metal Döküm Kalıpları, Plastik Kalıplar
4 Metal kalıplarda kullanılan alaşımlar
5 Metal-kalıp arasında ısı transferi
6 Fiziksel, termal ve mekanik özellikler
7 Arayüzey ısı transferi
8 Kontak (temas) analiz
9 Kalıp açıklığı ile sınır şartlarının değişimi
10 Vize
11 Kalıp-atmosfer arasında ısı transferi
12 Sınır şartlarının tanımlanması
13 Yüklerin tanımlanması
14 Kalıp analiz örnekleri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1- Metals Handbook Committee Cast Irons, Metals Handbook ASM, Ohio, 1961,
2- Nath, B., Fundamentals of Finite Elements for Engineers, The Athlone Press of the University of London, 1974
3- Mills, A. E., Heat Transfer, Irwin, Homewood, IL, 1992
4- Campell, J., Castings, Elsevier Butterworth Heinemann, 1993

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 İmalat yöntemleri, İmalat planlama ve kontrol, malzemelerin özellikleri, üretim planlama gibi konularda temel bilgi birikimine sahip olur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 20
1. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 10 10
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 153
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,12
Dersin AKTS Kredisi 6