Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hafif Metal ve Alaşımlarının Birleştirme Tekniği IMM 526 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SÜLEYMAN CAN KURNAZ
Dersi Verenler Prof.Dr. SÜLEYMAN CAN KURNAZ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Teknolojik gelişmelerde odak noktası olan magnezyum, titanyum ve alüminyum gibi hafif metalleri tanıtarak bunların kaynaklı birleştirme yöntemlerini konuyla ilgilenenlere kavratmak ve endüstriyel uygulama örnekleri göstermek bu dersin genel amaçlarındandır.

Dersin İçeriği

Hafif metaller içerisinde öncelikle yer alan magnezyum (Mg), titanyum (Ti) ve alüminyum (Al) metalleri ve bunların alaşımlarının hangi kaynak yöntemleriyle birleştirildiği ve bunların endüstriyel boyuttaki uygulamaları .

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Hafif metallerin hangileri olduğunu sıralar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Alüminyumun bir hafif metal olduğunu tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Alüminyumun kaynak yöntemleriyle birleştirilmesi için taslak hazırlar. Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap,
4 Alüminyuma yapılan kaynaklı bağlantıları değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Titanyumun bir hafif metal olduğunu tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Titanyumun kaynak yöntemiyle birleştirilmesi için taslak hazırlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
7 Titanyuma yapılan kaynaklı bağlantıları değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
8 Magnezyumun bir hafif metal olduğunu tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
9 Magnezyumun kaynak yöntemiyle birleştirilmesi için taslak hazırlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
10 Magnezyuma yapılan kaynaklı bağlantıları değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Hafif metallere giriş, avantaj ve dezavantajlarıyla bunların diğer alaşımlardan farklı olan yönlerini tanıma
2 Kaynağın tanımı, imalat prosesleri içindeki önemi ve kaynak yöntemlerine genel bakış
3 Magnezyum alaşımlarının MIG/MAG kaynağı
4 Magnezyum alaşımlarının TIG kaynağı
5 Magnezyum alaşımlarının katı hal kaynakları (sürtünme-karıştırma, ışın, lazer vs.) ile kaynağı
6 Magnezyum alaşımlarının kaynak kabiliyeti, son işlemleri
7 Titanyum alaşımlarının MIG/MAG kaynağı
8 Titanyum alaşımlarının TIG kaynağı
9 Titanyum alaşımlarının katı hal kaynakları (sürtünme-karıştırma, ışın, lazer vs.) ile kaynağı
10 VİZE
11 Titanyum alaşımlarının kaynak kabiliyeti, son işlemleri
12 Aluminyum alaşımlarının MIG/MAG kaynağı
13 Aluminyum alaşımlarının TIG kaynağı
14 Hafif metallerin kaynaklı birleştirmelerinin yapıldığı alanlar, video gösterimi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
0 0 MB
0 0 MB
0 0 MB
0 0 MB
0 0 MB
0 0 MB
0 0 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İmalat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi X
2 İmalat Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi
3 İmalat Mühendisliğinde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi
4 Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi
5 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi
6 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi X
7 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılasılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler.
8 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir.
9 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
10 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
11 İmalat mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek
12 İmalat Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve is hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 1 20 20
Ödev 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 139
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,56
Dersin AKTS Kredisi 6