Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bilimsel Araştırma Yöntemleri SAN 601 1 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ELA TAŞ
Dersi Verenler Prof.Dr. ELA TAŞ,
Dersin Yardımcıları

Dr. Gülsen TEZCAN KAYA

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bilimsel kriterlere uygun araştırma yapabilme becerisi kazandırmak.

Dersin İçeriği

Bilimsel araştırma konusu belirleme, literatür ve tarihi kaynakları kullanma, belge toplama, katalog hazırlama, karşılaştırma, değerlendirme ve sonuç çıkarma.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Araştırma alanı sınırlarını tanımlar Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
2 Kaynakları tasnif eder ve kullanır Anlatım, Tartışma,
3 Araştırması için gerekli belgeleri test eder ve ilişkilendirir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Eser kataloğu üretir Grupla Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap,
5 Eser kataloğundan karşılaştırmalı yargıya varır Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma,
6 Araştıracağı konunun yöntemini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sanat Tarihi biliminin tanımı ve sınırları
2 Sanat Tarihi biliminin araştırma metotları
3 Sanat Tarihi biliminin metotlarına uygun olarak araştırma konusu belirleme.
4 Veri toplama
5 Literatür kullanımı
6 Bilgi ve belgelerin karşılaştırılması
7 Yöntem belirleme
8 Yüzey araştırması ve belgeleme
9 Sınav
10 Bilimsel yazının etik kuralları
11 Dipnot kullanımı (MLA)
12 Dipnot kullanımı (APA)
13 Dipnot kullanımı (İSNAD)
14 Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

Öğretim üyesi tarafından verilecektir

Ders Kaynakları

SÖZEN M.-TANYELİ U., Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü,İstanbul 1986.

WOLFFLLN, H.,Sanat Tarihinin Temel Kavramları,İstanbul1985.

HASOL Doğan., Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü,İstanbul 1975.

TURANİ Adnan ,Sanat Terimleri Sözlüğü,İstanbul 1993.

ALAÇAM E., Araştırma ve Yayım İlkeleri, Konya 1991.

ALTUN A.,Dipnot ve Bibliyografya Esasları, İstanbul 1986.

DAY R.A., Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır (çev.Fatoş Dilber), Ankara 1973.

MÜLAYİM S., Sanat Tarihi Metodu, İstanbul1983.

AYŞAN, E., Bilimsel Makale ve Tez Yazımı, İstanbul 2017.

YILDIZ, R. - YILDIRIM, E., Tez Yazma Makale Hazırlama ve Yayınlama Kılavuzu, Ankara 2006.

MURRAY, R., Bilimsel Dergilere Makale Nasıl Yazılır (çev. Şakir Çınkır), Ankara 2015.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat tarihi alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirebilme X
2 Sanatın tarihsel süreç içinde gelişimi çizebilme X
3 Sanatsal üsluplar ve özelliklerini ayırt edici özelliklerini kavrayabilme X
4 Sanatsal varlıklarımızın sanat tarihi içerisindeki yeri ve dünya sanat tarihine katkılarını değerlendirebilme. X
5 Anolojik değerlendirme yapabilme, kendi kültürünü ve sanatını referans alabilecek özgüvende ve yaşadığı çağın olgularını kavrayabilecek donanımda, kendi bilimsel problematiklerini, bilimsel bir dil ile ifade edebilen zihinler yetiştirebilme. X
6 Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslar arası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşabilecek bireylerin yetiştirilmesi X
7 Kültür ve sanat varlıklarının korunması ve yaşatılması hususunda duyarlı ve çağdaş düşünebilme X
8 Modern yada tarih devirlerinde üretilmiş bir sanat yapıtını kendi bütünü içerisinde değerlendirip, yorumlayabilme yeteneğini geliştirme X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 30
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 1 25 25
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 155
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,2
Dersin AKTS Kredisi 6