Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ameliyathane Hemşireliğine Giriş HMS 680 0 2 + 0 2 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. DİLEK AYGİN
Dersi Verenler Prof.Dr. DİLEK AYGİN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Ameliyathane ile ilgili kavramları bilen, ameliyathane ilkeleri ile ilgili bilgi, beceri ve donanıma sahip olan, bunları çalışma alanlarına yansıtabilen bireyler yetiştirmek

Dersin İçeriği

Ameliyat ve diğer invaziv girişimler uygulanan hastanın ameliyat öncesi, sırası ve sonrasında ihtiyacı olan tüm bakım gereksinimlerinin bireye kazandırılması

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ameliyat olacak hastanın ameliyat öncesi-sırası-sonrası bakımını yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olma Anlatım, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
2 Scrup, sirküle hemşire ve diğer cerrahi ekip üyelerinin rol ve sorumluluklarını tanımlama Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım,
3 Güncel cerrahi yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olma Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım,
4 Ameliyathanede Hasta Güvenliği Kültürü ve Uygulamalarını anlatabilme Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Anlatım,
5 Ameliyathanede İş Yeri Koşulları ve Çalışan Güvenliğini anlatabilme Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
6 Ameliyathanede Cerrahi duman, Yangınlar ve Radyasyon Uygulamaları ve Güvenlik Önlemlerini anlatabilme Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım,
7 Ameliyathane Öncesi ve Sırası ERAS Uygulamalarını anlatabilme Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Anlatım,
8 Cerrahi Alan Enfeksiyonlarını Önlemeye Yönelik Kanıt Temelli Uygulamaları anlatabilme Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım,
9 Patolojik Doku Örneklerinin Hazırlığı ve Laboratuvara Teslim Sürecini kavrayabilme Anlatım, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun,
10 Özel Cerrahi uygulamalar (Minimal İnvaziv Cerrahi, Lazer Cerrahi, Robotik Cerrahi, Hibrid Ameliyathaneler)ı anlatabilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem,
11 Ameliyathanede Acil Durumlar ve Hazırlık sürecini anlatabilir Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım,
12 Ameliyathanenin Temizliği, Dezenfeksiyonu ve Atık Yönetimini anlatabilir Anlatım, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ameliyathane Hemşireliği'nin Dünyada ve Türkiye'deki Konumu, Eğitim Süreci ve Önemi
2 Hasta Merkezli Bakım Modeli ve Ameliyathane Hemşireliği Standartları
3 Ameliyathanenin Fiziki Yapısı ve İşleyişi
4 Ameliyathanede Hasta Güvenliği Kültürü ve Uygulamaları
5 Ameliyathanede İş Yeri Koşulları ve Çalışan Güvenliği
6 Ameliyathanede Cerrahi duman, Yangınlar ve Radyasyon Uygulamaları ve Güvenlik Önlemleri
7 Ameliyathane Öncesi ve Sırası ERAS Uygulamaları
8 Cerrahi Alan Enfeksiyonlarını Önlemeye Yönelik Kanıt Temelli Uygulamalar
9 Patolojik Doku Örneklerinin Hazırlığı ve Laboratuvara Teslim Süreci
10 Özel Cerrahi uygulamalar (Minimal İnvaziv Cerrahi, Lazer Cerrahi, Robotik Cerrahi, Hibrid Ameliyathaneler)
11 Özel Cerrahi uygulamalar (Minimal İnvaziv Cerrahi, Lazer Cerrahi, Robotik Cerrahi, Hibrid Ameliyathaneler)
12 Ameliyathanede Acil Durumlar ve Hazırlık süreci
13 Ameliyathaneye Özgü Kalite Göstergeleri
14 Ameliyathanenin Temizliği, Dezenfeksiyonu ve Atık Yönetimi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar. X
2 Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. X
3 Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. X
4 Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. X
5 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır X
6 Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler X
7 Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. X
8 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Proje / Tasarım 40
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
Dersin AKTS Kredisi 6