Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İç Hastalıkları Hemşireliği II HMS 670 0 2 + 6 5 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HAVVA SERT
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi FUNDA AKDURAN, Doç.Dr. HAVVA SERT,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı İç hastalıkları ve bakımı konusunda edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgilerini akut ve/veya kronik hastalığı olan erişkin bireyin/ailenin hemşirelik yönetiminde kullanabilme, sonuçlarını değerlendirebilme ve araştırma sonuçlarına dayandırarak uygun bakımı verme becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği İç hastalıkları hemşireliği ile ilgili temel kavramlar, önemli hastalıklar ve bakım modelleri ile ilgili güncel yaklaşımlar teorik bilgi ve uygulamaları içerir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İç hastalıkları hemşireliği uzmanlık alanında edindiği teorik bilgilerini uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 İç hastalıkları hemşireliği uygulama alanına yönelik yapılmış kanıta dayalı çalışmaları takip eder, sonuçlarını sağlık bakım ekibi ile paylaşır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
3 Hemşirelikte kayıt tutmanın gerekliliğini açıklar ve hemşirelik uygulamalarında gerekli kayıtları tutar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Sağlık bakım politikalarını kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Sağlık çalışanı olarak yaşayabileceği sorunları tahmin eder ve çözüm üretir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ülkemizde ve Dünyada sık karşılaşılan kanserler ve hemşirelik yaklaşımı
2 Böbrek yetersizlikleri ve hemşirelik yaklaşımı
3 Serebrovasküler hastalıklar ve hemşirelik yaklaşımı
4 Romatoid Artrit, Osteoartrit, Osteoporoz ve hemşirelik yaklaşımı
5 Kronik hastalıklarda psikososyal bakım ve bakım verenlerin sorunları
6 Erişkinlerde acil dahili hastalıklar ve hemşirelik güncel yaklaşımlar
7 Transplantasyon ve hemşirelik bakımında güncel yaklaşımlar
8 Kök hücre, kemik iliği nakli ve hemşirelik bakımında güncel yaklaşımlar
9 Tamamlayıcı ve alternatif tedaviler ve hemşirelik yaklaşımı
10 Palyatif bakım ve hemşirelik yaklaşımı
11 Yaşam sonu bakım ve hospisler
12 Hemşirelikte kayıt tutma ve önemi
13 Sağlık bakım politikaları ve yönetimi
14 Sağlık çalışanlarının yaşadığı sorunlar ve çözümler
Kaynaklar
Ders Notu -Karadakovan A., Aslan FE. (eds). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2010.
-Lewis SM, Heitkemper MM, Dirksen SR, Medical- Surgical Nursing,Mosby Year Book, St. Louis, 2004.
-Can G. Onkoloji Hemşireliğinde Kanıta Dayalı Semptom Yönetimi, Mavi İletişim Danışmanlık AŞ Medikal Yayıncılık, İstanbul, 2007.
Ders Kaynakları -Guyton AC. Guyton Tıbbi Fizyoloji . Çavuşoğlu H, Yeğen BÇ (Çev eds). Nobel Tıp Kitavbevl, İstanbul, 2007.
-Andreoli TE, Carpenter CJ. Cecil Essentials of Medicine Türkçe. Mıstık S (Çev ed). Nobel tıp Kitabevi, İstanbul, 2008
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar. X
2 Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. X
3 Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. X
4 Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. X
5 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır
6 Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler X
7 Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. X
8 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Seminer) 50
Toplam 50
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 2 2
Performans Görevi (Seminer) 1 5 5
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 153
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,12
Dersin AKTS Kredisi 6