Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sektörler Arası İşbirliği HMS 547 0 2 + 0 2 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. DİLEK AYGİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Doç. Dr. Yurdanur Dikmen

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin sağlık sektöründe profesyonel bir meslek olarak hemşirelik temsilcileri ile buluşması ve mesleki  projelere yönelik farkındalığının arttırılması ile üniversite sanayi işbirliğini arttırmaktır.

Dersin İçeriği

Bu derste sağlık sektörü, Sektörler arası işbirliği, sağlık sektöründe profesyonel bir meslek olarak hemşirelik konuları ve sektörde hemşirelik mesleğinin temsilcilerinin mesleğin gelişimine katkı sağladıkları projelerin sunumları yer alacaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sağlık sektöründe kavramsal ve yapısal bileşenleri tanımlar. Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap,
2 Hemşirelikte yenilikçi yaklaşımları inceler. Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem,
3 Hemşirelik sürecinde kullanılan bilişim sistemlerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
4 Hemşirelik kuramlarının kliniğe yansıma durumunu değerlendirir ve inceler. Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
5 Hemşirelik eğitiminde klinik rehber modelini açıklar. Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Proje, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tanışma-Derse giriş
2 Sağlık sektörü tanımları
3 Sağlık sektörü kavramsal ve yapısal çerçevesi/bileşenleri
4 Sektörler arası işbirliği
5 Sağlık sektöründe profesyonel bir meslek olarak hemşirelik
6 Dünyada ve ülkemizde profesyonel bir meslek olarak hemşireliğin durumu
7 Hemşirelikte değişimin bakım gücüne yansıması
8 Hemşirelikte yenilikçi yaklaşımlar
9 Hemşirelik sürecinde bilişim: klinik karar destek ve kapalı ilaç döngü uygulaması
10 Yalın hastane süreçlerinin hemşirelik çalışmalarına katkısı- hasta ve çalışan güvenliği perspektifi
11 Görünmez gücümüz: Psikososyal destek programı
12 Hemşirelikte kariyer modeli: Klinik basamaklandırma
13 Bakımda hemşirelik kuramı kullanımının kliniğe yansıması
14 Hemşirelik eğitiminde klinik rehber modeli
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Günaydın, H. (2012). Sağlık Sektörüne Bakış. Nobel Tıp Kitabevleri. İstanbul. Adıgüzel, O., Tanrıverdi, H., & Özkan, D. S. (2011). Mesleki profesyonellik ve bir meslek mensuplari olarak hemşireler örneği. Yönetim Bilimleri Dergisi, 9(2), 235. Yıldırım, A. (2001). Meslekleşme Süreci Ve Hemşirelik , Hemşirelik Forumu, 4(1):23-25. Özkan, S. (2018). Türkiye'de Sağlıkta Sektörler Arası İşbirliği. Turkiye Klinikleri Journal of Public Health-Special Topic, 4(2), 86-91.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime katkı sağlar
2 Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek ulusal ve uluslar arası alanındaki yenilikleri bakıma aktarır
3 Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir
4 Mesleğini yaparken evrensel değerlere ve etik ilkelere uygun davranır
5 Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
6 Alanının gerektirdiği düzeyde istatistik kullanır
7 Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır.
8 Yaptığı bilimsel çalışma sonuçlarını kliniğe aktararak bakım kalitesini yükseltir
9 Hemşirelik lisans yeterliklerine dayalı olarak, hemşirelik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir
10 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır
11 Sağlık ekibi içinde klinik kararlarda aktif rol alır ve danışmanlık yapar
12 Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler
13 Alanının gerektirdiği düzeyde yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanır
14 Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır
15 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Performans Görevi (Seminer) 1 15 15
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 142
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,68
Dersin AKTS Kredisi 6