Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İç Hastalıkları Hemşireliği II HMS 514 0 2 + 6 5 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi FUNDA AKDURAN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi FUNDA AKDURAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı İç hastalıkları ve bakımı konusunda ileri bilgi ve beceri sahibi olma, hastadaki sorunları saptayabilme, planlama, uygun girişimleri yapabilme becerisi kazandırmak ve eğitimci-araştırmacı rolünü geliştirmek.
Dersin İçeriği Sistem hastalıkları , tanı tedavi ve hemşirelik bakımına ilişkin yenilikleri ve kanıt temelli uygulamaları içerir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kan hastalıklarını tanımlar, bu hastalıkların bakımını açıklar ve sorunlarına yönelik kanıt temelli bakım uygular ve değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
2 Onkolojik hastalıkları tanımlar, bu hastalıkların bakımını açıklar ve sorunlarına yönelik kanıt temelli bakım uygular ve değerlendirir. Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
3 Endokrin sistem hastalıkları ve tedavisi hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur, kanıt temelli uygulamaları iç hastalıkları hemşireliğine uyarlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
4 Sindirim sistemi hastalıkları ve tedavisi hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur, kanıt temelli uygulamaları iç hastalıkları hemşireliğine uyarlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
5 Üriner sistem hastalıkları ve tedavisi hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur, kanıt temelli uygulamaları iç hastalıkları hemşireliğine uyarlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
6 Eklem Bağ dokusu hastalıkları ve tedavisi hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur, kanıt temelli uygulamaları iç hastalıkları hemşireliğine uyarlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
7 Sinir sistemi hastalıkları ve tedavisi hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur, kanıt temelli uygulamaları iç hastalıkları hemşireliğine uyarlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Hematolojik hastalıklar, tanı, tedavi ve hemşirelik bakımında yenilikler, hemşirelikle ilgili araştırmalar
2 Hematolojik hastalıklar, tanı, tedavi ve hemşirelik bakımında yenilikler, hemşirelikle ilgili araştırmalar
3 Onkolojik hastalıklar, tanı, tedavi ve hemşirelik bakımında yenilikler, hemşirelikle ilgili araştırmalar
4 Onkolojik hastalıklar, tanı, tedavi ve hemşirelik bakımında yenilikler, hemşirelikle ilgili araştırmalar
5 Endokrin sistem hastalıkları, tanı, tedavi ve hemşirelik bakımında yenilikler, hemşirelikle ilgili araştırmalar
6 Endokrin sistem hastalıkları, tanı, tedavi ve hemşirelik bakımında yenilikler, hemşirelikle ilgili araştırmalar
7 Sindirim sistemi hastalıkları, tanı, tedavi ve hemşirelik bakımında yenilikler, hemşirelikle ilgili araştırmalar
8 Sindirim sistemi hastalıkları, tanı, tedavi ve hemşirelik bakımında yenilikler, hemşirelikle ilgili araştırmalar
9 Üriner sistem hastalıkları, tanı, tedavi ve hemşirelik bakımında yenilikler, hemşirelikle ilgili araştırmalar
10 Üriner sistem hastalıkları, tanı, tedavi ve hemşirelik bakımında yenilikler, hemşirelikle ilgili araştırmalar
11 Eklem-Bağ dokusu hastalıkları, tanı, tedavi ve hemşirelik bakımında yenilikler, hemşirelikle ilgili araştırmalar
12 Eklem-Bağ dokusu hastalıkları, tanı, tedavi ve hemşirelik bakımında yenilikler, hemşirelikle ilgili araştırmalar
13 Sinir sistemi hastalıkları, tanı, tedavi ve hemşirelik bakımında yenilikler, hemşirelikle ilgili araştırmalar
14 Sinir sistemi hastalıkları, tanı, tedavi ve hemşirelik bakımında yenilikler, hemşirelikle ilgili araştırmalar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime katkı sağlar X
1 Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime katkı sağlar X
2 Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek ulusal ve uluslar arası alanındaki yenilikleri bakıma aktarır X
2 Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek ulusal ve uluslar arası alanındaki yenilikleri bakıma aktarır X
3 Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir X
3 Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir X
4 Mesleğini yaparken evrensel değerlere ve etik ilkelere uygun davranır X
4 Mesleğini yaparken evrensel değerlere ve etik ilkelere uygun davranır X
5 Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir X
5 Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir X
6 Alanının gerektirdiği düzeyde istatistik kullanır X
6 Alanının gerektirdiği düzeyde istatistik kullanır X
7 Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. X
7 Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. X
8 Yaptığı bilimsel çalışma sonuçlarını kliniğe aktararak bakım kalitesini yükseltir X
8 Yaptığı bilimsel çalışma sonuçlarını kliniğe aktararak bakım kalitesini yükseltir X
9 Hemşirelik lisans yeterliklerine dayalı olarak, hemşirelik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir X
9 Hemşirelik lisans yeterliklerine dayalı olarak, hemşirelik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir X
10 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır X
10 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır X
11 Sağlık ekibi içinde klinik kararlarda aktif rol alır ve danışmanlık yapar X
11 Sağlık ekibi içinde klinik kararlarda aktif rol alır ve danışmanlık yapar X
12 Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler X
12 Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler X
13 Alanının gerektirdiği düzeyde yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanır X
13 Alanının gerektirdiği düzeyde yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanır X
14 Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır X
14 Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır X
15 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar X
15 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 20
1. Performans Görevi (Seminer) 40
1. Performans Görevi (Uygulama) 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 8 8
Performans Görevi (Uygulama) 1 12 12
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 6