Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Tasavvuf Edebiyatı ITS 525 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SEZAİ KÜÇÜK
Dersi Verenler Prof.Dr. SEZAİ KÜÇÜK,
Dersin Yardımcıları

Dr.Öğr.Üyesi BÜŞRA ÇAKMAKTAŞDr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL METE

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Tasavvuf Edebiyat ilişkisini lisansüstü eğitimi yapan öğrencilere tanıtmak

Dersin İçeriği

Tasavvuf düşüncesi ve tasavvuf edebiyat ilişkisi merkezinde mutasavvıfların edebi eserlerinin incelenmesi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tasavvufun kavramsal çerçevesi hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
2 Edebiyat geleneğiyle, inanç ve içsel bilgi arasındaki ilişkiyi yorumlar. Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar,
3 Tasavvuf-divan edebiyatı arasındaki ilişkiyi mukayese eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
4 Tasavvuf-tekke edebiyatı arasındaki ilişkiyi kronolojik dizgede yorumlar. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
5 Tasavvuf edebiyatında Cenâb-ı Allah ile ilgili türleri bilir. Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
6 Tasavvuf edebiyatındaki tarihsel, biyografik ve bibliyografik kaynakları tasnif eder. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tasavvufun Mahiyeti ve Kavramsal Çerçevesi
2 Tasavvuf-Edebiyat ilişkisi
3 Tasavvuf ve Divan Edebiyatı
4 Tasavvuf ve Tekke Edebiyatı
5 Tasavvuf Edebiyatı?´nda Tevhidler
6 Tasavvuf Edebiyatı´nda Na´atlar
7 Tasavvuf Edebiyatı´nda Münacaatlar
8 Tasavvuf Edebiyatı´nda Mevlidler
9 Tasavvuf Edebiyatı?nda Tezkiretü´l-Evliyalar
10 Tasavvuf Edebiyatı´nda Menâkıb-nâmeler
11 Tasavvuf Edebiyatı´nda Makteller/Mersiyeler
12 Tasavvuf Edebiyatı´nda Nutuklar/İlahiler
13 Tasavvuf Edebiyatı´nda Nefesler
14 Tasavvuf Edebiyatı´nda Şathiyeler
Kaynaklar
Ders Notu

-

Ders Kaynakları

1. Niyazî-i Mısrî Divanı, Sağlam Kitabevi, İstanbul 1976.
2. Necla Pekolcay, İslâmî Türk Edebiyatı, İstanbul 1976
3. Necla Pekolcay, Mevlid (Vesiletü?n-Necât), İstanbul 1980
4. Seçmeler Şeyh Galib, (hzl. A. Gölpınarlı), MEB, İstanbul 1986.
5. Mustafa İsen, Acıyı bal Eylemek Türk Edebiyatında Mersiye, Ankara 1993
6. H. İbrahim Şener, Alim Yıldız, Türk İslam Edebiyatı, Rağbet Yayınları, İstanbul 2003.
7. Diyanet İslam Ansiklopedisi, ilgili maddeler.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; X
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak;
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; X
8 Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 3 15 45
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6