Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bütçe Teori ve Politikası MLY 502 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Ön koşul yoktur. 

Önerilen Seçmeli Dersler

Yoktur. 

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. GONCA GÜNGÖR GÖKSU
Dersi Verenler Doç.Dr. GONCA GÜNGÖR GÖKSU,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Furkan FAYDALI

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Ders kapsamında klasik ve modern maliye açısından önerilen bütçe teorilerinin analiz edilmes, çeşitli ülkelerde ve Türkiye'de uygulanan bütçe politikalarının incelenmesi amaçlanmaktadır. 

Dersin İçeriği

Devlet bütçesinin öneminden hareketle ders kapsamında bütçe teorileri, ekonomik ve mali sorunlarla mücadelede bütçe politikalarının gerekliliği ve uygulama yöntemleri araştırılmaktadır. 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Devlet bütçesinin öneminin açıklanması ve ekonomik, sosyal ve mali hayat üzerindeki etkisinin kavranması Anlatım, Problem Çözme, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 Bütçe teorilerinin ortaya çıkış gerekçeleri ve işlevlerinin öğrenilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 Seçilmiş ülkelerde ve Türkiye'de bütçe uygulamalarının benzer ve farklı taraflarının tespiti
4 Türkiye'de bütçe sistemlerinde yaşanan değişimlerin gerekliliği ve başarısının değerlendirilmesi
5 Stratejik planlamaya dayalı performans esaslı program bütçeye geçiş nedenlerinin öğrenilmesi
6 SPDPEPB'nin olumlu ve olumsuz taraflarının tartışılması
7 Öğrencilerinin bütçe teori ve politikaları dahilinde belirledikleri araştırma konularının öğretim üyesi tarafından incelenmesi ve öğrencilerin yönlendirilmesi
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Devlet bütçesinin tanımı ve gelişimi
2 Devlet bütçesi işlevleri ve ilkeleri
3 Bütçe teorileri ve uygulamaları
4 Bütçe Türleri
5 Dünyada kabul edilen bütçe sistemleri ve gelişimi
6 Türk bütçe sisteminde yaşanan değişimler
7 Türk bütçe sisteminde yaşanan değişimler 2
8 Stratejik planlamaya dayalı performans esaslı program bütçe sistemi
9 Ara sınav
10 Türkiye'de devlet bütçesinin uygulanması ve eleştirisi
11 Öğrencilerin araştırma konularını sunması
12 Öğrencilerin araştırma konularını sunması
13 Öğrencilerin araştırma konularını sunması
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

Öğretim üyesinin tavsiye ettiği yerli ve yabancı makaleler

Ders Kaynakları

1. Özhan ÇETİNKAYA (2021). Kamu Bütçesi. Ekin Yayınevi, Bursa.

2. Kamil TÜĞEN (2019). Devlet Bütçesi. İzmir

3. Figen ALTUĞ (2020). Kamu Bütçesi. Beta Yayınevi. 

4. Osman PEHLİVAN (2020). Devlet Bütçesi. Trabzon. 

Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
0 0 MB
0 0 MB
0 0 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ekonomik ve mali konulardaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilme X
2 Maliye alanındaki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilme X
3 Maliye alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulama, çözüm yöntemi geliştirme, çözme, sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme X
4 Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme X
5 Maliye alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme X
6 Maliye alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme X
7 Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; ileri düzeyde mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve maliye teorisi bilgisine sahip olma X
8 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olma ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2) X
9 Maliye alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme X
10 Maliye alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleme X
11 Maliye alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 12 12
Ödev 1 12 12
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6