Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Güneş Enerjisi Dönüşüm Sistemleri MEK 507 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Ön koşul dersi bulunmamaktadır.

Önerilen Seçmeli Dersler

Ön koşul dersi bulunmamaktadır.

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MURAT KARABACAK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Ar. Gör. Yasin CANTAŞ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, güneş enerjisinden elde edilen elektrik enerjisinin şebekeye aktarılabilmesi veya şebekeden bağımsız olarak harcanabilmesi amacıyla kullanılan güç elektroniği kuram ve sistemlerini, öğrencilerin kavramasını ve analiz etmesini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

1. Güneş enerjisi ve güneş panelleri
2. DC/DC dönüştürücüler
3. DC/AC dönüştürücüler
4. Güç dönüşümleri
5. Şebeke bağlantılı ve bağlantısız güneş enerjisi sistemleri
6. Proje geliştirme ve analiz çalışmaları

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Güneş panellerinin çalışma karakteristiklerini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Gözlem,
2 Bir DC/DC dönüştürücüyü verilen kısıtlar altında tasarlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Gözlem,
3 Bir DC/AC dönüştürücü ile AC gerilim üretilmesi işlemini kavrar ve analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Gözlem,
4 Güç dönüşümlerini yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Gözlem,
5 Şebeke bağlantısız bir güneş enerjisi dönüşüm sistemi tasarlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Gözlem,
6 Şebeke bağlantılı bir güneş enerjisi dönüşüm sistemi tasarlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Güneş enerjisi potansiyeli ve güneş panelleri
2 Yalıtımsız DC/DC dönüştürücüler
3 Yalıtımsız DC/DC dönüştürücüler
4 Yalıtımlı DC/DC dönüştürücüler
5 Tek fazlı DC/AC dönüştürücüler
6 Üç fazlı DC/AC dönüştürücüler
7 Güç dönüşümleri
8 Güç dönüşümlerinin güç elektroniği sistemlerine uygulanması
9 Şebeke bağlantısız bir güneş enerjisi dönüşüm sisteminin tasarımı
10 Şebeke bağlantısız bir güneş enerjisi dönüşüm sisteminin tasarımı
11 Ara Sınav
12 Şebeke bağlantılı bir güneş enerjisi dönüşüm sisteminin tasarımı
13 Proje Çalışmaları
14 Proje Çalışmaları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. Power Electronics for Renewable Energy Systems, Transportation and Industrial Applications
2. Renewable Energy Systems Advanced Conversion Technologies and Applications
3. Power Conversion of Renewable Energy Systems
4.Power Electronics and Control Techniques for Maximum Energy Harvesting in Photovoltaic Systems
5. Understanding Renewable Energy Systems
6. Wind and Solar Power Systems

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 30
2. Ödev 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 2 15 30
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 155
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,2
Dersin AKTS Kredisi 6