Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Stratejik Planlama MYİ 524 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ALPER KİRAZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Kuruluşun öz ve çevre değerlendirmesi yapılarak; geleceğe dönük yakın-orta ve uzun vadedeki stratejik hedef, faaliyet ve süreçlerini belirleyerek, performansının nasıl izleneceğini ortaya koyarak, irdelenmesi ve öğretiminin sağlanması.

Dersin İçeriği

Stratejik planlama, vizyon, misyon, temel değerler, politikalar, hedefler, performans göstergeleri, süreçler. Türkiyenin Stratejileri. Kamu Kuruluşlarında Stratejik Planlama. Özel Kuruluşlarda Str Planlama. Değerlendirme Sistemleri.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 stratejik planlamanın tanımı Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 temel kavramları Soru-Cevap, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
3 plan aşamaları Soru-Cevap, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
4 nasıl hazırlandığı ve uygulandığı Soru-Cevap, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Stratejik Planlama Nedir?
2 Stratejik Planın Oluşturulması
3 Planlama Öncesi Çalışmalar,Stratejik Planın Hazırlanması
4 Misyon, Vizyon, temel Değer ve Politikaların Belirlenmesi
5 Paydaş Analizleri
6 Öz ve Dış Değerlendirmelerin(SWOT Analizi) Gerçekleştirilmesi
7 Stratejilerin Belirlenmesi
8 Hedeflerin Belirlenmesi
9 Performans Göstergeleri
10 Faaliyet ve Projelerin Belirlenmesi
11 Süreçlerin Belirlenmesi ve Starteji-Hedeflerle İlişkilendirilmesi
12 Kritik Başarı Faktörlerinin Belirlenmesi ve Önceliklendirilmesi
13 Stratejik Planların Uygulanması ve İzlenmesi
14 Stratejik Plan Sonuçlarının Değerlendirilmesi ve Revizyonu
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Öztemel, E., ”Belediyelerde Toplam Kalite Yönetimi”,Değişim Yayınları, 2001.
Kaplan, R.S., Norton,D.P. , “ Strateji Haritaları”,Alfa Yayınları, 2006.
Goldratt,E.M., Cox,J., “ Amaç:Sürekli İyileştirme Süreci“,Optimist Yayınları,2004.
Halis M., “ Toplam Kalite Yönetimi” , Sakarya Yayıncılık,2008.
Özkan Y., “ Toplam Kalite ” , Sakarya Yayıncılık,2008.
Alison M., Kaye,J.,“ Stratejik Planning for Nonprofit Organizations: A practical Guide and Workbook” , John&Wilwy Sons Inc,1998.
Palmer M.J., “ Performans Değerlendirmeleri” , Rota Yayınları,1993.
Sakarya Üniversitesi 2009-2013 Stratejik Planı, 2009.
Sakarya Üniversitesi Süreç Kitabı, 2009.
Öztemel,E.,Kubat C.,Taşkın H.,“A Road Map for Strategic Planning in Higher Education Institutions”, 6th RESEARCH/EXPERT CONFERENCE WITH INTERNATIONAL PARTICIPATIONS “QUALITY 2009” ,NEUM, B&H, June 04 - 07. 2009.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Sürdürülebilir kalkınma ve mühendislik yönetimi alanında gelişmelerini sürdürülebilirliği sağlamak için yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve uygulama gerekliliğini bilir ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Ödev 75
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 12 12
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 1 20 20
Performans Görevi (Uygulama) 1 20 20
Toplam İş Yükü 158
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,32
Dersin AKTS Kredisi 6