Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yönetimde Benzetim Modelleme MYİ 513 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. EMİN GÜNDOĞAR
Dersi Verenler Prof.Dr. EMİN GÜNDOĞAR,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilere farklı yönetim sistemlerini analiz etme, davranışını inceleyebilmek amacıyla, Benzetim tekniği kullanarak, model kurma ve deney yapma ve yorumlama yeteneği kazandırmaktır.

 

Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sistemi analiz etme, davranışını inceleyebilmek amacıyla model kurma ve deney yapma ve yorumlama becerisi kazandırır. Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası,
2 Benzetim Modelinin temel unsurları ve kurulumunu öğretir. Eğitsel Oyun, Tartışma, Rol Oynama,
3 Modeli doğrulama, test etme ve analiz etme yeteneğini kazandırır. Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Gezi / Gözlem,
4 Benzetim modellemede gerekli istatistik bilgisini kazandırır Eğitsel Oyun, Tartışma, Rol Oynama,
5 Benzetimde paket program kullanmayı öğretir. Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Benzetime Giriş ve Temel Kavramlar
2 Benzetim Modelleme Yapısı ve Çeşitleri
3 Benzetimde istatistik-1: Dağılım Belirleme
4 Benzetimde istatistik-2: Rassal Sayı ve Rassal Değer Üretme
5 Yönetimde Kesikli Olay Benzetim Modelleme
6 Yönetim Oyunları
7 Kuyruk Sistemleri Yönetiminde Benzetim Modelleme
8 Servis Sistemeleri Yönetiminde Benzetim Modelleme
9 Lojistik Sistemeleri Yönetiminde Benzetim Modelleme
10 Stok Yönetim Sistemlerinde Benzetim Modelleme
11 Bakım Yönetim Sistemlerinde Benzetim Modelleme
12 İmalat Sistemleri Yönetiminde Benzetim Modelleme
13 Simulasyon Paketleri 1
14 Simulasyon Paketleri 2
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Sürdürülebilir kalkınma ve mühendislik yönetimi alanında gelişmelerini sürdürülebilirliği sağlamak için yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve uygulama gerekliliğini bilir ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ara Sınav 1 25 25
Ödev 1 25 25
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6