Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yönetimde Karar Verme Teknikleri MYİ 504 1 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HARUN REŞİT YAZĞAN
Dersi Verenler Prof.Dr. HARUN REŞİT YAZĞAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı işletmenin sahip olduğu kaynakların etkin kullanılabilme yeteneğinin kazandırılması
Dersin İçeriği Bu ders öncelikli olarak işletmelerdeki problemlerin modellerinin nasıl kurulacağı incelecektir. Daha sonrasında kurulan modelin çözüm teknikleri üzerinde durulacaktır. Ulaştırma modelleri ve çözüm önerileri incelendikten sonra Envanter modelleri ve çeşitleri detaylı bir şekilde işlenecektir. Kuyruk modelleri ve işletmelerde nasıl kullanılabileceği üzerinde durulacaktır. Doğrusal Olmayan modeller ve çözüm teknikleri ve Yapay Zeka Tabanlı optimizasyon algoritmaları işlenecektir. Sonraki bölümde ise, üretim çizelgeleme, hat dengeleme ve yalın üretim üzerinde durulacaktır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Karar vermede kullanılan belli başlı tekniklerin öğrenilmesi Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Problemlerin Modellenmesi ve Çözüm tekniklerinin geliştirilmesi Anlatım, Beyin Fırtınası,
3 Kaynakların etkin kullanım becerisi Anlatım, Beyin Fırtınası,
4 İşletme için stratejik kararların alınması becerisi Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma,
5 Değişen şartlar altında en uygun kararların alınması becerisi Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Doğrusal Modeller
2 Doğrusal Modellerin Çözüm Teknikleri
3 Ulaştırma Modelleri ve Çözümleri
4 Envanter Problemleri
5 Envanter Problemleri
6 Kuyruk Teorisi
7 Doğrusal Olmayan Modeller
8 Doğrusal Olmayan Modeller
9 Ara Sınav
10 Üretim Çizelgeleme
11 Hat Dengeleme Problemleri
12 Hat Dengeleme Problemleri
13 Benzetim Problemi
14 Benzetim Problemi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları 1. Operation Research,Wayne Winston
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Sürdürülebilir kalkınma ve mühendislik yönetimi alanında gelişmelerini sürdürülebilirliği sağlamak için yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve uygulama gerekliliğini bilir ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
2. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 30 30
Ödev 2 15 30
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
Dersin AKTS Kredisi 6