Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama SAU 215 0 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Özel Eğitim ve Kaynaştırma

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi EMRAH BİLGİÇ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dersin amacı öğretmen adaylarına özel gereksinimli öğrencilerin özelliklerini dikkate alarak temel öğretimi bireyselleştirme ve uyarlama becerileri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Başta özel eğitim gereksinimi olduğu resmi olarak belirlenmiş  öğrencilerin gereksinimlerine uygun öğretimi bireyselleştirme ve uyarlama teknik ve stratejilerinin bilgi,  beceri ve uygulama düzeyinde sunulmasını içerir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğretimde bireyselleştirme ve uyarlamayı açıklar.
2 Öğretimde bireyselleştirme ve uyarlama türlerini analiz eder.
3 Öğrenci özelliklerine uygun bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri geliştirir.
4 Eğitsel Değerlendirme İstek Formu ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı hazırlar.
5 Özel gereksinimli öğrencilerin ilerlemesini izleme tekniklerini karşılaştırır.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Özel eğitim ve bütünleştirme İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler
2 Eğitsel değerlendirme ve tanılama İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler
3 Eğitsel Değerlendirme İstek Formu hazırlama İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler
4 Evrensel tasarım, bireyselleştirme ve uyarlama İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler
5 Müfredat temelli değerlendirme İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler
6 Çevresel düzenleme ve uyarlamalar İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler
7 İçerikte/öğretim programında uyarlamalar İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler
8 Ara Sınav İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler
9 Öğretim yöntem ve tekniklerinde uyarlamalar İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler
10 Öğretim yöntem ve tekniklerinde uyarlamalar İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler
11 Öğretim materyallerinde uyarlamalar İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler
12 Ölçme - değerlendirme uyarlamaları İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler
13 Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı hazırlama İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler
14 Öğrenci performansını izleme İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler
Kaynaklar
Ders Notu

İlgili  Ders Kitapları ve Bilimsel Makaleler

Ders Kaynakları

Sucuoğlu, B., ve Kargın, T. (2006), İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları Yaklaşımlar Yöntemler Teknikler, İstanbul: Morpa Kültür Yayınları

Avcıoğlu, H. (2015). A’dan Z’ye BEP bireyselleştirilmiş eğitim programlarının geliştirilmesi. Ankara: Vize Yayıncılık.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 12 12
Ödev 1 7 7
Sözlü Sınav 1 2 2
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 113
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,52
Dersin AKTS Kredisi 5