Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Medya ve Kültür Analizi ITM 017 0 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör. FURKAN SÜRÜN
Dersi Verenler Arş.Gör. FURKAN SÜRÜN,
Dersin Yardımcıları

Yok

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Medya olgusunun tarihten günümüze evriminin kültürel boyutlarına bakılacaktır. Bu anlamda Türk televizyonculuk olgusunun tarihsel gelişim aşamaları merkezi önemdedir. Ayrıca geleneksel medya, dijital ve sosyal medya olguları üzerinde de durulacak bunlar arasındaki kültürel farklılıklar karşılaştırılacaktır.

Dersin İçeriği

Türkiye’de basın ve televizyonculuğunun başlangıçtan günümüze uzanan kurumsal, teknik ve kültürel dönüşümü üzerinde durulacaktır. Türkiye’deki medyada yer alan haber ve tartışma programları, reklamlar, diziler, filmler, çocuklara yönelik içerikler kültürel özellikleri ile aktarılacaktır. Belli olaylara karşı Türk ve dünya medyasının takındığı tavırlar incelenecektir. Ayrıca, dünya televizyonculuğunun günümüzde nasıl bir yönelim içinde olduğu da Batılı örnekleri üzerinden anlaşılmaya çalışılacaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Güncel medya alanının eleştirel kavrayışının geliştirilmesi Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
2 Medya kurumları, bunlarının organizasyonları, üretim ve dağıtım pratiklerinin analizi Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Medya tüketimi ve medya kullanımının gündelik hayat üzerindeki tesirinin yorumlanması Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
4 Bilgi akışının küresel ölçekteki ana trendlerinin ve küresel ile yerel arasındaki etkileşimin değerlendirilmesi Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kültür ve iletişim kavramının etimolojisi 1
2 Kültür ve iletişim kavramının etimolojisi 2
3 Türkiye’de televizyonculuğun kültürel gelişimi 1
4 Türkiye’de televizyonculuğun kültürel gelişimi 2
5 Türk dizilerinin çevre ülkelere etkisi
6 Türkiye’de tartışma kültürü
7 Ara Sınav
8 Yeşilçam sinemasının kültürel kodları 1
9 Yeşilçam sinemasının kültürel kodları 2
10 Türkiye’de yeni nesil habercilik ve dijital medya
11 Türkiye’de alternatif medyanın kültürel eğilimleri
12 Belgesel izleme ve tartışma 1
13 Belgesel izleme ve tartışma 2
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

Yok

Ders Kaynakları

1. Tayfun Atay, Görünüyorum O Halde Varım, Can Yayınları, 2017
2. Can Kozanoğlu, 1980'lerden 90'lara Türkiye ve Starları Cilalı İmaj Devri, İletişim Yayınları, 2001
3. Nebi Özdemir, Medya Kültür ve Edebiyat, Grafiker Yayınları, 2012
4. Ahu Samav Uğursoy, Dizim Başladı! Kapat Sonra Anlatırım, h2o Kitap, 2021
5. Mustafa Yağbasan, Kültürlerarası İletişim, Literatürk Academia, 2016

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim Tasarımı ve Medya alanının gerektirdiği kuramları sıralar.
2 İletişim tasarımcısı ve Medya uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurur ve topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
3 Bir iletişim tasarımcısı olarak etkili iletişim ve medya üretiminin unsurlarını sıralar. X
4 İletişim Tasarımı ve Medya alanında gerekli medya içeriklerini üretir ve tasarlar. X
5 Çok yönlü olan medya mesajlarını, yine medya araçlarını kullanarak, daha anlaşılır olmasını sağlar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 20 40
Ödev 1 20 20
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 128
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,12
Dersin AKTS Kredisi 5