Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Web’De Kurum ve Marka Kimliği ITM 015 0 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. SELDA KAVAS AFACAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dersin amacı, öğrencilere bir kuruma ait kimliklendirme çalışması yapılırken hangi aşamalardan geçildiğini ve üretim sürecinin nasıl geliştiğini öğretmektir.

Dersin İçeriği

Bu derste, kurumsal kimlik öğeleri yapımında kullanılan grafik tasarım programlarının kullanımı ve kurumsal tasarım konseptinin tüm mecralara uygun bir şekilde nasıl yansıtılacağına dair bilgiler verilir ve uygulama yapılır. 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders içeriği hakkında örnekler gösterilmesi, yapılacak olan uygulamanın belirlenmesi ve programların yüzeysel olarak tanıtılması
2 Genel renk kavramı ve mecraya göre tasarım ölçeklerinin gösterilmesi
3 Adobe Illustrator'de logo oluşturulması
4 Logo çalışmasına devam edilmesi
5 Logoların tamamlanması ve çeşitli kurumsal kimlik öğelerinin tasarlanmaya başlanması
6 Kurumsal kimlik öğelerini tasarlamaya devam etmek
7 Kurumsal kimlik öğelerini tasarlamaya devam etmek
8 Adobe Indesign program arayüzünün tanıtımı, çalışma yüzeyi oluşturulması
9 Hareketli kurumsal kimlik kitapçığı oluşturmak üzere Adobe Indesign'da etkileşim butonlarının tanıtılması
10 E-book kurumsal kimlik kitapçığının sayfalarının oluşturulması
11 Kurumsal kimlik kitapçığı tasarımına devam edilmesi
12 After Effects'te birtakım hareketli uygulamaların gösterimi ve video olarak çıktı alımı
13 After Effects video çıktılarının Indesign'a aktarılması
14 Kitapçığın internet ortamında yayımlanması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Adobe Indesign, Adobe Illustrator, Adobe Photoshop ve Adobe After Effects

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim Tasarımı ve Medya alanının gerektirdiği kuramları sıralar.
2 İletişim tasarımcısı ve Medya uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurur ve topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder.
3 Bir iletişim tasarımcısı olarak etkili iletişim ve medya üretiminin unsurlarını sıralar.
4 İletişim Tasarımı ve Medya alanında gerekli medya içeriklerini üretir ve tasarlar.
5 Çok yönlü olan medya mesajlarını, yine medya araçlarını kullanarak, daha anlaşılır olmasını sağlar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Final 70
1. Yıl İçinin Başarıya 30
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)