Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İnternet Çağında İçerik Üretimi ve Yayılımı ITM 214 4 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. GÜL ÜSTÜNEL
Dersi Verenler Öğr.Gör. GÜL ÜSTÜNEL,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

Dijital mecralarda ihtiyaç duyulan içerikleri hazırlayabilmek ve gerekli ortamları oluşturarak yayınlayabilmek.

Dersin İçeriği

Hedef kitleye uygun, dikkat çekici konu başlıkları seçmek.

İçeriğe tipografik düzenleme yapmak ve görsel materyallerle desteklemek

Blog, beğeni sayfası vb. ortamları oluşturmak ve yönetmek.

 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sosyal medyada içerik üretebilme becerisine sahip olmak Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Proje tasarlayabilmek Beyin Fırtınası,
3 İçerik türlerini öğrenmek Rol Oynama, Anlatım,
4 Dijital içerik üretiminin anlamı ve kapsamını kavramak Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
5 İletişim uygulamalarında içerik yönetiminin etkin şekilde yapma becerisine sahip olmak Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dijital İçeriğin Gelişimi ve Tanımı
2 Dijital İçerik Tipleri
3 Dijital İçerik Platformları
4 İçerik Yönetiminin Kuralları
5 İçerik Yönetiminin Kuralları
6 İçerik Yönetiminin Kuralları
7 Ara sınav
8 Amaca Yönelik Dijital İçerik Üretimi
9 Amaca Yönelik Dijital İçerik Üretimi
10 Örnek Çalışma
11 Örnek Çalışma
12 Dijital İçerik Yayınlama Proje Uygulaması
13 Dijital İçerik Yayınlama Proje Uygulaması
14 Dijital İçerik Yayınlama Proje Uygulaması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları Yazar: Ann Handley &C.C. Chapman 

Kotler, Philip; Kartajaya, Hermawan; Setiawan, Iwan (2017). Pazarlama 4.0: Gelenekselden Dijitale Geçiş. İstanbul: Optimist

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim Tasarımı ve Medya alanının gerektirdiği kuramları sıralar. X
2 İletişim tasarımcısı ve Medya uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurur ve topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
3 Bir iletişim tasarımcısı olarak etkili iletişim ve medya üretiminin unsurlarını sıralar. X
4 İletişim Tasarımı ve Medya alanında gerekli medya içeriklerini üretir ve tasarlar. X
5 Çok yönlü olan medya mesajlarını, yine medya araçlarını kullanarak, daha anlaşılır olmasını sağlar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 5 5
Final 1 12 12
Performans Görevi (Uygulama) 2 15 30
Toplam İş Yükü 119
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,76
Dersin AKTS Kredisi 5